سردار بهدانی‌فرد:
فرمانده انتظامی استان یزد با بیان این که امسال همزمان با فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در این استان آغازبکار کرده، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۶ درصد جرائم سایبری در استان یزد کشف شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 10 October 2021

 

به گزارش تابناک یزد، سردار عباسعلی بهدانی‌فر ظهر امروز با اشاره به اهمیت دستاوردهای پلیس‌های تخصصی در ستاد فرماندهی انتظامی این استان، اظهار کرد: شعار امسال هفته نیروی انتظامی«پلیس هوشمند، امنیت پایدار» تعیین شده که در این راستا مرکز فوریت‌های سایبری پلیس در استان یزد راه‌اندازی شده است.

وی تسهیل کردن خدمت رسانی به شهروندان را یکی از مهمترین اهداف مرکز فوریت های سایبری یزد دانست و افزود: پلیس فتا یزد جزو پلیس‌های تخصصی موفق در کشور محسوب می‌شود به طوری که تنها طی شش ماهه نخست موفق به کشف ۸۶ درصد جرائم این حوزه شده است.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد هم با بیان این‌که متاسفانه عمده‌ترین علت بروز جرائم در حوزه سایبری ناآشنایی مردم با این حوزه است، گفت: استان یزد را به لحاظ فراوانی این جرائم سیزدهمین استان کشور است.

وی با بیان این راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری این امکان را فراهم کرده تا کلیه شهروندان بتوانند به صورت شبانه‌روزی از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و مراجعه به سایت پلیس فتا، بخش فوریت‌های سایبری، با کارشناسان این حوزه ارتباط برقرار کنند، خاطرنشان کرد: این مرکز در دو بخش مشاوره تلفنی و ثبت گزارش‌های مردمی در حوزه‌هایی مانند کلاهبرداری ‌های اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین، حملات سایبری، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و اعلام تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی، آماده ارائه خدمات است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار