به مناسبت روز جهانی نابینایان؛
رئیس بهزیستی اردکان با اشاره به این که باید هوای عصادارن سفید را بیشتر داشت، گفت: ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از تمامی اﻣﮑﺎﻧﺎت رﻓﺎﻫﯽ ﻣﻌﻤﻮل در ﺟﺎﻣﻌﻪ را دارﻧﺪ آﻧﺎن بایستی بتوانند به مانند دیگر شهروندان در استفاده از ﭘﯿﺎده روﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎن‌ها و وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺗﻮﺑﻮس و نیز اﻣﺎﮐﻦ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 16 October 2021

دکتر «امیر ولی عضدزاده» بیان‌اینکه نابینایان از جمله افراد جامعه هستند که با توجه به شرایطی که دارند کمتر از امکانات شهری استفاده می‌کنند افزود: اگر چه درچند سال اخیر مدیران شهرستان اعم از فرمانداری، اعضاء شوراها و شهرداران در اردکان تلاش کردند تا در این بخش محدویت‌ها را کاهش دهند اما بازهم مشکلات در این زمینه کم نیست.

وی اظهار کرد: افراد عادی در شهر مشکلی برای استفاده از امکانات عمومی  ندارند اما نابینایان در این زمینه با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی ادامه داد: ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از تمامی اﻣﮑﺎﻧﺎت رﻓﺎﻫﯽ ﻣﻌﻤﻮل در ﺟﺎﻣﻌﻪ را دارﻧﺪ آﻧﺎن بایستی بتوانند به مانند دیگر شهروندان در استفاده از  ﭘﯿﺎده روﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎنها و وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺗﻮﺑﻮس و نیز اﻣﺎﮐﻦ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ.

عضدزاده یکی از نیازهای اصلی معلولان بویژه نابینایان را ایمنی تردد دانست وگفت: هم‌اکنون تعداد پروژه‌های شهری که در شهرستان انجام می‌شود قابل توجه است و جای تقدیر دارد و امیدواریم در تمامی این پروژه‌ها کمیته مناسب‌سازی نظارت داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد : نیازهای نابینایان و کم بینایان تنها به مناسب‌سازی معابر و خیابان‌ها ختم نمی‌شود ، اشتغال و نبودن کار مناسب از مهمترین مشکل نابینایان اردکانی است.

عضدزاده با بیان این که طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی سازمان بهزیستی کشور تدوین شده است،  گفت: با توجه به تعطیلی مهدهای کودک، سال گذشته در پایگاه‌های دائم سنجش بینایی یک هزار و 500 نفر از کودکان 3 تا 6 ساله شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد 123 نفر مشکوک  به تنبلی چشم و سایر بیماریهای چشمی شناسایی و برای پیشگیری و درمان به متخصصان ارجاع شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان در پایان با بیان این که 291 نفر کم بینا و نابینا در این شهرستان تحت پوشش این اداره هستند، افزود: از این تعداد 144 نفر مستمری بگیر و 147 نفر خدمات موردی دریافت می کنند.

 به نقل از روابط عمومی بهزیستی اردکان، به مناسبت پانزدهم اﮐﺘﺒﺮ(بیست و سوم مهرماه) روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ طی مراسمی از «سعید کمالی» یکی از نابینایان شاغل در بهزیستی و « فاطمه هاتفی» نماینده جامعه نابینایان این شهرستان با اهدا گل و لوح تقدیر، تجلیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار