براساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد، کرونا جان ۲۴ نفر یزدی را در هفته گذشته گرفت و ۵۹۷ بیمار را در یک هفته راهی بیمارستان کرد تا خیز آرام و بی صدای موج ششم کرونا در یزد نمایان شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 17 October 2021

ابراهیم سلمانی؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به نگرانی از اوج گیری دوباره کرونا و ورود به موج ششم، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، ۷۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به کاهشی شدن آمار در پرتو تسریع روند واکسیناسیون تصریح کرد: در هفته گذشته، روزانه هشت هزار بیمار جدید در بیمارستان ها، کلینیک ها، اورژانس‌ها و مطب‌ها به دلیل علائم تنفسی ویزیت شدند که آمار قابل توجهی به شمار می‌آید.

سلمانی با بیان اینکه شیوع موج های قبلی کرونا و اوج گیری ناگهانی این ویروس در بین مردم کرونا نشان داده هر گونه عادی انگاری می‌تواند زمینه اوج گیری دوباره را فراهم کند ادامه داد: عادی انگاری باعث می شود با موج جدید و افزایش آمار‌های بستری و مرگ و میر کرونایی مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه روند تزریق واکسن کرونا در استان با پیگیری‌های صورت گرفته و افزایش تعداد پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون مطلوب است، افزود: هم اکنون ۴۲ درصد مردم استان یزد هر دو دز واکسن و ۸۳ درصد مردم حداقل یک دز را دریافت کرده اند و این مساله می‌تواند بر کاهش شدت بیماری و بستری و مرگ ناشی از کرونا تاثیر داشته باشد.

سلمانی با بیان اینکه موج ششم بسیار به استان نزدیک است، ادامه داد: شهروندان باید شیوه نامه‌های رعایت و در هنگام حضور در اماکن عمومی و تجمعات از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تغییر رنگ شهرستان‌های مهریز، خاتم و مروست از زرد به نارنجی کرونایی گفت: همچنان استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، دوری از حضور در تجمعات و دریافت واکسن کرونا قبل از فرا رسیدن فصل سرما راه‌های کنترل این بیماری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار