رئیس بیمارستان ابرکوه گفت: وضعیت بستری های بیمارستان نشان می دهد میزان ابتلا به کرونا در بین افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند، بسیار کمتر از افرادی است که یک دز دریافت کرده و یا اصلا واکسینه نشده اند.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ 21 October 2021

علی اکبر عسکرنژاد صبح امروز در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری با کرونا شهرستان اظهار کرد: آمار بستری دو هفته اخیر افزایش داشته و از ۶۳ به ۷۱ مورد رسیده است. ضمن اینکه امار فوتی های ناشی از کرونا افزایش قابل توجهی نداشته است.

عسکرنژاد خاطرنشان کرد: بررسی های انجام شده در بین افراد بستری شده در بیمارستان نشان می دهد که ۱۰ درصد هر دو دز واکسن و ۱۰ درصد نیز تنها دز اول را دریافت کرده اند، در حالی که ۸۰ درصد اصلا نسبت به کرونا واکسینه نشده اند. لذا این آمار نشان می دهد واکسیناسیون تا چه میزان در کاهش ابتلا به کرونا موثر است.

وی با تأکید بر اینکه آمار بستری اطفال به شدت افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: برای تغییر وضعیت جامعه و ایجاد شدن ایمنی نسبی افزایش آمار واکسیناسیون دو نوبتی که حداقل سه هفته هم از تزریق دز دوم گذشته باشد، ارزشمند است.

در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با اشاره به اینکه در ابرکوه دو برابر متوسط استان بیماریابی صورت می گیرد، اذعان کرد: پرسنل شبکه بهداشت و کادر درمان همه تلاش خود را برای حفظ سلامتی مردم به کار گرفته اند؛ اما این به تنهایی کافی نیست و می طلبی همه اقشار جامعه علاوه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در راستای واکسیناسیون هم اقدام کنند.

عبدالحسین اکرمی ابراز کرد: واکسیناسیون صرفاً یک امر شخصی نیست و زمانی می توان گفت جامعه تغییر می کند و وضعیت عادی می شود که حداقل ۷۵ درصد مردم شهرستان، یعنی بیش از ۴۰ هزار نفر هر دو دز واکسن را دریافت کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار