مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری یزد با اشاره به بند یک شوراهای اسلامی که انتخاب شهردار است گفت: حکم شهرداران هفت شهر استان یزد هنوز صادر نشده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ 21 October 2021

محمد یارمند در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد در خصوص آخرین وضعیت صدور حکم شهرداران پیشنهادی در استان، اظهار داشت: با توجه به ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف شوراها صدور حکم شهردارهای مراکز استان‌ها و شهرها بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت برعهده وزارت کشور است و در شهرهایی که این شرایط را ندارند برعهده استاندار است.

وی با بیان اینکه همه شورا‌های اسلامی شهر در استان در مهلت قانونی یک ماهه شهردار منتخب خود را معرفی کردند اظهار داشت: استان یزد مجموعا ۲۴ شهردار منتخب را به استانداری یزد برای تایید حکم معرفی کرد که حکم ۱۷ شهردار صادر شده است.

یارمند با بیان اینکه در حال حاضر حکم شهرداران شهر‌های اردکان، هرات، مروست، مهریز، بفروییه، بهاباد، ندوشن و خرانق صادر نشده افزود: در حال حاضر تایید شهرداران در این شهرها در فرایند بررسی صلاحیت است.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری یزد افزود: بر اساس قانون شورا‌های اسلامی شهر‌ها وظیفه شوراها است که از آغاز فعالیت بمدت یک ماه شهردار را انتخاب و معرفی کنند.

وی ادامه داد: بنا بر قانون در شرایطی که شهردار معرفی نشود سرپرست شهرداری باید برنامه‌ریزی کوتاه مدت برای انجام امورات داشته باشد، اما برای بلند مدت نیاز به انگیزه و پایداری برای مدیریت است.

یارمند با بیان اینکه مراجع ذیصلاح نیز در مدت قانونی سه ماه فرصت دارند پس از بررسی صلاحیت ها، افراد منتخب را تایید یا رد کنند تصریح کرد: حکم شهردار مرکز هر استان را وزیر کشور و حکم سایر شهرداران هر شهر را استاندار امضا می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۷ شهردار با صدور حکم فعالیت خود را آغاز کرده و مشغول به کار هستند عنوان کرد: در هیچ یک از شهرها شوراهای شهر در مهلا تعیین شده برای معرفی شهردار کوتاهی نداشتند و به دلیل بررسی صلاحیت شهرداران این موضوع مدتی طول میکشد.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری یزد خاطرنشان کرد: انتخاب شهردار پروسه پیچیده‌ای دارد با مصوبه شورا شروع می‌شود و صلاحیت فردی توسط نهادهای دیگر پیگیری می‌شود و باید بررسی‌های متعددی صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار