مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در رویداد آبی شهرستان مهریز گفت: دفن غیر بهداشتی زباله و شیرابه‌های آن زمینه ایجاد آلودگی منابع آب زیرزمینی را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 14 June 2022

 محمدمهدی جوادیان زاده در رویداد آبی مهریز با بیان اینکه وضعیت آب در سراسر کشور وضعیت بحرانی است، گفت: استان یزد نیز با افت شدید آبخوان‌ها مواجه بوده و این شرکت آمادگی هرگونه همکاری و تعامل با مدیران شهرستان برای رفع مشکلات آبی را دارد.

وی دفن غیربهداشتی زباله‌ها را در آلوده کردن منابع آب زیرزمینی موثر دانست و افزود: شیرابه‌های زباله یکی از مخرب‌ترین آلاینده‌ها است و بر مضاعف شدن آلودگی آب‌های زیرزمینی دامن می‌زند.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه همیاری و همکاری دهیاری، فرمانداری و بخشداری‌ها در طرح آزادسازی و لایروبی رودخانه‌ها ضروری است، تصریح کرد: هر دهیاری که آمادگی دارد می‌تواند تفاهم نامه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای جهت اجرای این طرح داشته باشد.


فرماندار مهریز نیز ضمن ارائه گزارشی از مشکلات شهرستان و اقدامات انجام شده گفت: وضعیت این شهرستان از لحاظ منابع آبی مناسب نیست و مردم در این زمینه با مشکل روبرو هستند.


محمد دهقان بنادکی یکی از دغدغه‌های اصلی شهرستان مهریز را قطعی آب شرب و مسئله فاضلاب عنوان کرد و ادامه داد: باید با هماهنگی همه ارگان‌ها مشکلات را مدیریت کنیم.


نماینده شرکت آبفای مهریز نیز از راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب این شهر در شهریورماه امسال خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار