معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت یزد خبر داد؛
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، خبر از برآورد رسمی جمعیت شهرستان‌های استان یزد در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار در کشور داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 15 June 2022

«جعفر رحمانی» ضمن اعلام این خبر گفت: برآورد رسمی جمعیت شهرستان‌های کشور برای نخستین بار در ایران، برای سال ۱۴۰۰ انجام شده و با تایید کمیته بخشی آمارهای جمعیت، در سایت مرکز آمار ایران در اختیار کاربران قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که برآورد جمعیت برای ۳۱ استان و ۴۶۹ شهرستان کشور به تفکیک مرد و زن و شهری و روستایی تهیه شده است، افزود: این برآورد جمعیت برای ۱۱ شهرستان استان یزد نیز به تفکیک نقاط شهری و روستایی محاسبه و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

رحمانی تصریح کرد: به ترتیب شهرستان‌های یزد با ۸۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر، اردکان با ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر و میبد با ۱۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر، بیشترین جمعیت را در میان شهرستان استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی شهرستان مروست را با ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر دارای کمترین جمعیت در استان معرفی و بیان کرد: ۵۲ درصد از جمعیت این شهرستان مختص به مردان و ۴۸ درصد آن را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان براساس این برآورد جمعیت و با اعلام این که فقط ۱۳.۵ درصد جمعیت استان متعلق به جمعیت روستایی است، بیان کرد: جمعیت استان یزد در سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۰۰ نفر محاسبه شده که شامل ۶۴۱ هزار و ۳۰۰ نفر مرد و ۶۱۱ هزار ۲۰۰ نفر زن بوده است.

وی تعداد کل خانوارهای استان یزد را نیز ۳۸۰ هزار و ۱۰۰ اعلام کرد که ۳۲۹ هزار آن را خانوارهای شهری و ۵۱ هزار و ۱۰۰ مورد آن را خانوارهای روستایی تشکیل می‌دهند.

به گفته‌ی رحمانی، برای انجام این برآورد کارشناسان جمعیت‌شناسی، متخصصان نقشه و اطلاعات مکانی و طراحان سیستم و خدمات نرم‌افزاری مرکز آمار ایران همکاری داشته و نتایج این برآورد پس از اعمال نظرات و پیشنهادات کارشناسان آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۳۱ استان نهایی شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت استان یزد، براساس این برآورد شهرستان‌های تهران با ۹ میلیون و ۳۹ هزار نفر، مشهد با سه میلیون و ۶۱۹ هزار نفر و اصفهان با دو میلیون و ۱۷۸ هزار نفر پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های ایران در سال ۱۴۰۰ به شمار می‌روند و در مقابل شهرستان‌های چوار در استان ایلام با ۹ هزار و آرادان در استان سمنان با ۱۲ هزار نفر کم جمعیت‌ترین شهرستان‌های ایران بوده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار