مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از اختصاص دو هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری برای استان در قالب تبصره‌های ۱۶ و ۱۸، مشاغل خانگی و تسهیلات پایدار روستایی و عشایری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ 15 June 2022

«محمدرضا فلاحتی» در نشست با مدیران و کارشناسان حوزه تعاون استان، ضمن اعلام این خبر افزود: جذب تسهیلات توسط شرکت‌های تعاونی در اولویت هست چرا که سود حاصل از اقداماتی که شکل می‌گیرد به بخش بیشتری از جامعه سرازیر می‌شود؛ بنابراین کارشناسان این حوزه شرکت‌هایی که ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در استان دارند را برای جذب تسهیلات معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های تعاونی می‌توانند در قالب مشاغل خانگی پشتیبان مجوز دریافت و از تسهیلات آن استفاده کنند، تاکید کرد: در سال جاری سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی چند برابر نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

فلاحتی عنوان کرد: شرکت‌های تعاونی می‌توانند با زیر پوشش قراردادن چندین مشاغل خانگی در زمینه بازاریابی، تامین مواد اولیه، فروش و سایر بخشها هم به تثبیت، رونق و پایداری مشاغل خانگی کمک کنند و هم فرصت اشتغال ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال دستورالعمل های تسهیلات پایدار روستایی و عشایری از منابع بازپرداختی آماده شده است که بزودی ابلاغ می‌شود.

این مسئول در ادامه سود شش درصد، دوسال مشارکت، یک سال تنفس و بازپرداخت ۶ ساله را نیز از مزایای این تسهیلات برشمرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، فلاحتی در پایان نیز از کارشناسان حوزه تعاون خواست ظرفیت‌های شهرستان‌ها را شناسایی و افرادی که توانایی رونق بخشیدن به اشتغال را دارند و از روحیه همکاری با دیگران نیز برخوردار هستند را ترغیب به تشکیل تعاونی کنند و تعاونی هایی که راکد بوده و فعالیتی ندارند را راهنمایی کنند تا برای انحلال اقدام نمایند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار