سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از مجهز شدن تقاطع های شهر میراث جهانی یزد به سیستم UPS با هدف جلوگیری از خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ 15 June 2022

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حمید دهقان صبح امروز با بیان این‌که قطعی ناگهانی برق در شهر منجر به بروز معظلات ترافیکی در تقاطع ها می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اتصال سیستم های هوشمند چراغ های راهنمایی و رانندگی تقاطع ها به برق شهری، قطعی مکرر برق باعث خاموشی چراغ های راهنمایی می شود که در نتیجه منجر به بروز گره ترافیکی در تقاطع ها، عدم ایمنی تردد عابرین پیاده، اختلال در عبور و مرور ناوگان حمل و نقل عمومی و خودرو های امدادی و کاهش طول عمر این تجهیزات می شود.

وی با اشاره به این‌که چهار راه شهدای نعیم آباد اولین تقاطعی می‌باشد که مجهز به سیستم UPS شده است، گفت: با برنامه ریزی های به عمل آمده پس از تجهیز چهار راه شهدای نعیم آباد، کلیه تقاطع های شهر تا اواخر سال جاری با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال مجهز به این سیستم خواهند شد و دیگر شاهد خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی حتی در صورت قطعی برق شهری نخواهیم بود.

سرپرست مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در خصوص چگونگی عملکرد سیستم UPS اظهار کرد: در این سیستم، یک منبع تغذیه الکترونیکی وجود دارد که وظیفه اصلی آن، تأمین بدون وقفه توان مورد نیاز بار مصرفی می‌باشد.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: سیستم UPS علاوه بر تثبیت و تنظیم برق شبکه مانع از نفوذ نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس مصرف کننده می‌شود و می‌تواند به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری، برق مورد نیاز تجهیزات مصرف‌کننده را تأمین می‌کند.

منبع: فارس
برچسب ها: شهرداری ، تقاطع ، تجهیز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار