مدیر توزیع اداره برق ابرکوه گفت: با هدف صرفه‌جویی و بهره‌وری در مصرف انرژی برق، کشاورزانی که چاه‌های کشاورزی را از ساعت ۱۲ تا ۱۷ عصر خاموش کنند از ۱۹ ساعت برق رایگان در ماه بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵ 15 June 2022

ابوالفضل اکرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستورالعمل که از سوی وزارت نیرو صادر شده از ۱۵ خرداد ماه جاری تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ابرکوه از قطب‌های مهم کشاورزی استان است و ۴۶ درصد انرژی الکتریکی مصرفی این شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است ، اظهار کرد: از بهره بردارانی که صاحب چاه کشاورزی هستند، دعوت می‌شود برای تکمیل تفاهم نامه این طرح به مدیریت توزیع برق ابرکوه و بخش بهمن مراجعه کنند.

اکرمی ادامه داد: این طرح علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی کشاورزان در کاهش خاموشی در زمان اوج پیک مصرف در فصل گرما نقش مهمی دارد.

مدیر توزیع اداره برق ابرکوه ، اضافه کرد: از مجموع ۶۶۹ حلقه چاه بخش زراعت و باغبانی ، ۶۳۵ از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: صددرصد روستاهای ابرکوه از برق برخوردار است و در اجرای طرح‌های توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق در مناطق شهری و روستایی سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال هزینه صرف توسعه ، اصلاح و سرویس برق رسانی شده است .

اکرمی اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش قابلیت اطمینان خطوط برقرسانی، ارتقای پایداری شبکه‌ها و کاهش خاموشی را باعث شد تلفات شبکه های برق از ۷.۶ درصد به ۷.۴ درصد برسد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح های اصلاح برق رسانی خاموشی برای هر مشترک از ۱۰۰ دقیقه به ۹۵ دقیقه در سال رسیده است.

شهرستان ابرکوه دارای ۳۰ هزار و ۵۰۰ مشترک برق خانگی ، تجاری ، کشاورزی و صنعتی است و در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: ابرکوه ، کشاورزان ، برق ، رایگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار