معاون مطالبه‌گری و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: ۲۰ تیم ۲ نفره آموزش دیده این ستاد بر روند اجرای شاخص‌های ابلاغی موضوع عفاف و حجاب در ادارات و دستگاه‌های اجرایی نظارت دارد.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹ 16 June 2022

محمد علی زحمتکش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اهمیت موضوع اشاره کرد و افزود: این تیم‌ها با همکاری سایر بخش‌ها تا ۲۱ تیرماه امسال که روز عفاف و حجاب نامگذاری شده رسالت دینی، ملی و انقلابی خود را با جدیت و طبق برنامه انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: طبق قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه در خصوص عفاف و حجاب در کشور در بخش‌های مختلف مسئولیت دارند که یکی از آنها ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و همراهی همگان برای تحقق اهداف بسیار ضروری است.

این مسئول تصریح کرد: طبق قانون و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی دستگاه‌ها در خصوص عفاف و حجاب باید در کنار هم نسبت به انجام وظایف خطیر در این موضوع اساسی و دینی که نقش مهمی در عفاف و حجاب و پیشگیری از آسیب‌ها دارد همکاری کنند.

زحمنکش با بیان اینکه روند اجرای این قانون در سال‌های گذشته مغفول مانده و هم‌اکنون به حالت اجرا در آمده گفت: وظیفه تیم‌های 2 نفره ستاد، نظارت بر پوشش کارمندان زن و مرد در اداره هاست که به سه روش خودارزیابی دستگاه‌ها، بازرسی محسوس و نامحسوس انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از اجرای این طرح شاخص‌های عفاف و حجاب به همه دستگاه‌ها منعکس شده تا مدیران آنها قبل از بازرسی ستاد امر به معروف زیر مجموعه خود را بررسی کنند تا نیازی به تذکر نباشد و همراهی بخش‌های مختلف در رسیدن به اهداف موثر است .

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار