مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد از تلاش برای احیای ایام مبارک عید غدیر تا مباهله در استان خبر داد و گفت: استان یزد برای دومین سال کنگره شعر مباهله را به صورت بین المللی برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 16 June 2022

حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» امروز به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های هفته تبلیغات اسلامی در استان،‌ از رسانه‌ها به عنوان افسران خط مقدم جهاد تبیین یاد کرد و گفت: هر قدر رسانه‌ها بیشتر از جامعه آگاهی یافته و از هنر و قلم خود برای تبیین مسائل استفاده بهتری داشته باشند،‌ فضای جامعه بیشتر به سمت امید و اهداف تعیین شده انقلاب هدایت خواهد شد.

وی با بیان این که متاسفانه بسیاری از افراد نسبت به حقوق خود از سوی نهادهای فرهنگی بی اطلاع هستند، رسانه‌ها را در این زمینه بسیار راهگشا خواند و گفت: چنین اقدامی باعث جلوگیری از برخی موازی‌کاریها از سوی نهادهای فرهنگی نیز خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: همانطور که تلاش گذشتگان برای نسلهای امروز قابل تقدیر است، باید به نحوی تلاش کنیم که میراثی ارزشمندی را برای آیندگان بجای گذاریم.

وی افزود: نیاز است که تعامل بین مجموعه‌ها و نهادهای مذهبی و رسانه‌ها افزایش یابد تا هم شناخت مردم به این مجموعه‌ها بیشتر شود و هم خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

نجیمی در ادامه سازمان تبلیغات اسلامی را از نهادهای در ارتباط مستقیم با مردم خواند که غالب بخشهای آن توسط مردم مدیریت می‌شود.

به گفته وی،‌ سیره علمای گذشته ما زندگی آنها در بین مردم بوده به نحوی که از آنها به عنوان امام محله و شهر یاد می‌شود لذا در همین راستا موضوع امام محله را با هدف پررنگ‌تر کردن نقش روحانیت و ائمه جماعت محلات در خدمات اجتماعی و مسائل مبتلا به جامعه دنبال می کنیم.

وی از برنامه های اصلی تبلیغات اسلامی استان اهتمام به موالید و جشنهای مذهبی با توجه به ظرفیتهای بومی استان ذکر کرد و گفت: تلاش داریم هم وزن مراسمهای حزن و اندوه ائمه اطهار(ع)،‌ موالید و روزهای شاد دین مبین اسلام را نیز در استان گرامی بداریم و سنتهای جدیدی را در این حوزه شاهد باشیم.

این مسئول گفت: در همین راستا طی چند سال گذشته در استان یزد سعی شده که در ادامه‌ی گرامیداشت عید قربان تا عید غدیر که به عنوان دهه امامت و ولایت شناخته می‌شود، احیای عید غدیر تا مباهله را نیز داشته باشیم که از جمله برنامه‌های این مقطع زمانی، برگزاری کنگره شعر مباهله برای دومین سال و به صورت بین المللی در یزد است و امیدواریم از طریق قالبهای شعر شاهد تولید محتواهای جدیدی در موضوع مباهله باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این که یزد به عنوان حسینیه ایران شناخته می‌شود، ماهها قبل از ماه عزاداری اباعبدالله(ع) بسیاری از استانها چشم به یزد دوخته‌اند تا ببینند که یزدیها چگونه عزای سیدالشهدا(ع) را انجام خواهند داد لذا با توجه به الگوبرداری بسیاری از استانهای کشور از یزد در این خصوص، تلاش داریم ضمن حفظ این جایگاه‌، کارهای فاخری را در این حوزه ارائه دهیم.

حجت الاسلام نجیمی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به مطالباتی که از سایر استانها دارند، فراخوان شعر عزاداری سید الشهدا را به هیئات مذهبی داده و تلاش داریم فاخرترین اشعار را به جامعه مداحی کشور ارائه کنیم و در جهت تعالی این حوزه اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: ساماندهی موکب‌های مردمی در مناسبت‌های مختلف را به عنوان اقدامی که در قالب جدیدی طی سالهای اخیر شدت گرفته است، با همکاری نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و شهرداری مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان این که اساس‌نامه‌ای در این زمینه در حال تدوین است و قطعاً آموزش‌هایی را برای متولیان این بخش خواهیم داشت تا ضمن عجین کردن آن با شعائر دینی، مانع نشر سبکهای غیرمتعارف در این باره شویم، اظهار کرد: متقاضیان این حوزه باید اقدام به اخذ مجوزهای لازم برای برپایی موکب کنند و در این باره، مجوزها به شخص اعطا نمی‌شود بلکه هیاتها و موسسات فرهنگی می توانند در این زمینه اقدام کنند.

نجیمی همچنین جلوگیری از ترویج برخی مراسم‌های عزاداری محرم که مورد وهم تشییع خواهد بود را از دیگر اقدامات در دستور کار تبلیغات اسلامی استان در مناسبتهای عزاداری ماه محرم و صفر و حتی دیگر مناسبتهای دینی ذکر کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت 107 خانه قران در استان یزد و تاثیر آن در ترویج قران و سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: علاوه بر این، 64 موسسه قرانی و 13 مدرسه صدرا در استان فعالیت دارند و در مورد مدارس صدار که به نوعی معین آموزش و پرورش هستیم، تلاش داریم که بخشی از جامعه را در علوم دینی تربیت کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار