رئیس کل دادگستری استان یزد:
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دستگاه قضایی باید برای رسالت پیشگیری از قوع جرم و آسیب های اجتماعی، از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان جامعه استفاده نماید.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ 16 June 2022

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری صبح پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان بافق، اظهار داشت: ایجاد تعامل، وفاق و همدلی و بسیج همه ظرفیت های موجود در شهرستان برای تحقق اهداف قضایی و اجرایی نمودن سند تحول و تعالی قوه قضاییه باید در دستور کار رئیس حوزه قضایی باشد.

وی بر مردم داری و تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و بیان داشت: قرار دادن یک فرصت ویژه برای ملاقات مردمی و فراهم نمودن زمینه ای برای شنیدن اظهارات و درد و دل های مراجعان یکی از مهمترین رویکردهایی است که یک مدیر باید در دستور کار خود قرار دهد.

این مقام قضایی، با بیان اینکه نباید در اجرای عدالت، مصلحت سنجی در دستور کار قرار گیرد، گفت:‌ مبنای کار، حق مداری و حق محوری حاکمیت مُرّ قانون است و نباید با مصلحت اندیشی های بی مورد و غیر ضروری، حق را ضایع کرد.

وی، اهتمام جدی به رعایت ۳ اصل سرعت، دقت و صحت، در انجام امور محوله را خواستار شد و تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته در سنوات اخیر، سرمایه اجتماعی قوه قضاییه افزایش قابل ملاحظه داشته لذا باید ضمن حفظ این سرمایه اجتماعی در جهت ارتقاء آن و رضایتمندی حداکثری مردم گام برداشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد، قضاوت را امری سخت و از شئون ولایت ذکر کرد و گفت:‌ باید این رسالت مهم با دقت نظر، اهتمام به وظایف و همت مضاعف به بهترین نحو ممکن انجام گیرد.

وی عنوان کرد: رئیس حوزه قضایی در شهرستان هم باید رسالت قضاوت و رسیدگی به پرونده ها را انجام دهد و هم باید به امور مدیریتی حوزه کاری خود سعی بلیغ داشته باشد که این موضوع بر اهمیت این پست قضایی می افزاید.

در این مراسم از خدمات و تلاش های اسماعیل دهقان شوازی، تقدیر شد و علیرضا ایزدی به عنوان رئیس دادگستری معارفه شد.

منبع: مهر
برچسب ها: جرم ، دادگستری ، نخبگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار