طرح آراستگی بصری و محیطی فضاهای شهری با رویکرد ارتقاء اخلاق و فرهنگ زیست محیطی روز پنجشنبه در شهر اردکان یزد رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 16 June 2022

به گزارش ایرنا، احمدرضا متالهی شهردار اردکان در آیین رونمایی از این طرح گفت: اصلی ترین ابزار توسعه اخلاق و فرهنگ زیست محیطی، ایجاد شناخت و تعامل با محیط و فضاهای زندگی شهری می باشد.

وی اضافه کرد: گام اول در مشارکت شهروندی آموزش افراد و ایجاد توانمندی تغییر رفتار و استفاده بهینه از منابع موجود است.

شهردار اردکان تصریح کرد: برای آموزش افراد ابتدا باید اخلاق و فرهنگ زیست محیطی در سنین و گروه های مختلف جامعه تبیین و پس از آن برنامه ریزی منظم و بر مبنای اولویت نیاز ها، ایجاد آگاهی، تغییر در نگرش و ایجاد عملکرد صحیح در جامعه صورت پذیرد.

متالهی با بیان اینکه اردکان در گذشته شهری پاک، بدون زباله، بدون پلاستیک، خلاق در مدیریت پسماند و شهری انسان محور بوده است، معماری ارزشمندی که در بافت تاریخی آن همیشه میزبان گردشگران حضور داشته اند را الگویی برای ارتقاء اخلاق و فرهنگ زیست محیطی با مشارکت شهروندان دانست و این پروژه را گام مهمی در توسعه پایدار شهر معرفی کرد.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب ۸ کارگروه اجرایی برنامه ریزی شده و از اول تیرماه فعالیت های خود را با مشارکت شهروندان اجرایی می کند یادآور شد : این کارگروهها شامل طرح پدیده پسماند، توسعه فرهنگی اجتماعی و تفریحی، معماری و شهرسازی انسان محور، سیما و منظر شهری، بازآفرینی شهری، شهرهوشمند و فناورانه، ترافیک و حمل و نقل شهری پاک و سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی می باشد.

متالهی افزود : این طرح با مشارکت همه شهروندان اردکانی و همکاری مدیران ارشد شهرستان و همراهی صنایع می تواند حرکتی متفاوت در توسعه شهری بر پایه محیط زیست سالم و انسان محور گام بر دارد.

طرح آراستگی بصری و محیطی فضاهای شهری با رویکرد ارتقاء اخلاق و فرهنگ زیست محیطی با نشانه هویتی اردکان پلاس و با هدف جلب مشارکت شهروندان با حضور شهردار ، امام جمعه اردکان و برخی دیگر از مسوولان شهرستانی اجرا شد.

شهرستان ۱۳۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار