نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند جمعیت ثابت شهرستان تفت ۵۰ هزار نفر عنوان می‌شود ولی این منطقه به طور میانگین به ۱۲۵ هزار نفر خدمات ارائه می کند.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 16 June 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جلیل میرمحمدی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات آب شهرستان تفت افزود: این جمعیت ۱۲۵ هزار نفری شامل افرادی است که در تفت سکونت می یابند و جدا از افرادی است که برای تفریح، مناطق ییلاقی این شهرستان را انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: برخی از روزها شهرستان تفت باید به ۲۰۰ هزار نفر جمعیت خدمات ارائه دهد به عنوان مثال جمعیت ثابتی که برای شهر نیر ذکر می شود ۲ هزار نفر است در حالی که ساکنان آخر هفته این شهر به ۱۳ هزار نفر می رسد.

نماینده تفت و میبد اضافه کرد: زیرساخت های شهرستان تفت برای جمعیت ۵۰ هزار نفری در نظر گرفته شده که باید به چند برابر جمعیت خدمات ارائه کند.

وی تصریح کرد: شبکه های آب در مناطق شهری و روستایی تفت قدیمی، مستهلک و فرسوده شده و همین سبب هدر رفت آب می شود و نیاز است مسوولان تدبیر مناسبی در این زمینه بیندیشند.

میرمحمدی به مشکلات آب در روستاهای مختلف شهرستان پرداخت و از مدیرکل آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب استان خواهان رفع آن شد.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد هم در این نشست گفت: در سال گذشته ۴۴ مجوز برای حفر چاه توسط این شرکت صادر شده است و در زمینه حفر چاه برای آب شرب، ۷ روز کاری فرصت می برد تا این شرکت نظر کارشناسی خود را اعلام کند.

محمدمهدی جوادیان زاده افزود: در برخی موارد هزینه کارشناسی پرداخت نشده یا مالکیت زمین چاه مشخص نیست و یا چالش های مخالفت مردمی وجود دارد که حفر چاه انجام نمی شود وگرنه این شرکت همراهی لازم برای حفر چاه آب آشامیدنی را دارد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد هم گفت: سفره های زیرزمینی خالی شده و حفر مرتب چاه فایده ای ندارد و باید اجرایی کردن طرح انتقال آب به ۲۶۲ روستای شهرستان تفت با جدیت دنبال شود.

جلال علمدار افزود: در زمینه اصلاح شبکه های آب هر ساله اعتباری تخصیص داده می شود که به هر شهرستانی متناسب با خود اعتبار داده می شود تا پروژه هایی را تعریف کند.

وی از برخورد با مشترکان پرمصرف خبر داد و اضافه کرد: ساخت مخازن جدید آب در سطح شهرستان در دستور کار قرار دارد و به زودی از پروژه آبرسانی سانیج بهره برداری می شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد که با توجه به شرایط ییلاقی در روزهای تعطیل به جمعیتی چند برابر جمعیت ثابت خود، خدمات ارائه می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار