جشن شکرگزاری پایان برداشت محصول زردآلو در دهستان‌های فراغه و تیجرد با حضور مسئولین استانی و شهرستانی همراه با برنامه‌های متنوع به مدت دو روز برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 18 June 2022

زردآلو از جمله میوه‌های تابستانی، خوش‌طعم و مورد پسند ذائقه ایرانی است که در بخش‌هایی از مناطق کشور و از جمله شهرستان ابرکوه و به ویژه دهستان فراغه و منطقه علوی بخش مرکزی و تیجرد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

ابرکوه با داشتن بیش از ۲۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت زردآلو یکی از قطب های تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود که انواع زردآلو از جمله تخم گردی، فلکه‌ای، کتابی، ممک و ... است که برداشت آن از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

هرچند امسال تغییرات جوی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد به باغات زردآلو و گوجه‌سبز مناطق مختلف شهرستان ابرکوه خسارت وارد کرد؛ اما کشاورزان و باغداران و زردآلو کاران شهرستان به شکرانه برداشت همین محصول، جشن شکرگزاری برگزار کردند.

در اولین روز از جشن شکرگزاری به میزبانی روستاهای خسروآباد و جلال‌آباد، برنامه‌هایی همچون عرضه محصولات و فرآورده‌های تبدیلی کشاورزی و صنایع‌دستی با چوب زردآلو و پخت نان محلی برگزار شد.

میهمانان در روستای صفی‌آباد ضمن شرکت در برنامه‌های گردشگری و آشنایی با قنات، از نمایشگاه عرضه محصولات و فرآورده‌های تبدیلی زردآلو بازدید کردند.

در روستای ده عرب ضمن برپایی سیاه‌چادر و عرضه‌ی صنایع تبدیلی زردآلو و فرآورده‌های لبنی، گردشگران از نزدیک با شیوه تهیه نان محلی و همچنین پتانسیل‌های روستا آشنا شدند و در ادامه با حضور در روستای صادق‌آباد با نوای دل‌نشین موسیقی محلی پذیرایی شدند.

برنامه‌های جذاب و هیجان‌انگیز سوارکاری و تیراندازی نیز پایان‌بخش اولین روز از جشن شکرگزاری برداشت زردآلو بود که در روستای فراغه برگزار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار