مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به توزیع ۱۵۰۰ تن انواع برنج شرکت بازرگانی دولتی ایران و نیز ۵۰۰ تن شکر تنظیم بازار در استان، از آمادگی استان برای توزیع گوشت و مرغ منجمد جهت تنظیم بازار این کالاها خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ 18 June 2022

«نعمت الله جعفری» در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: برخی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند اقلام برنج، شکر، گوشت منجمد قرمز و مرغ، صرفاً جهت تنظیم بازار به استان اختصاص می‌یابد که با همکاری مباشرین توزیع عمده و خرده و با قیمت‌های مصوب کشوری و تنظیم بازار در سطح استان توزیع و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر انواع برنج شرکت بازرگانی دولتی ایران(GTC) شامل برنج تایلندی با قیمت هر کیلو ۱۲,۵۰۰ تومان، برنج هندی هر کیلو ۱۸,۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی هر کیلو ۲۰,۵۰۰ تومان و به میزان ۱۵۰۰ تن در سطح استان توزیع شده و در دسترس عموم مردم قرار دارد.

وی با بیان این که بالغ بر ۵۰۰ تن شکر تنظیم بازار در بسته‌های ۹۰۰ گرمی و با قیمت ١٩,۴۵٠ تومان در حال توزیع است، عنوان کرد: در راستای تنظیم بازار گوشت و مرغ نیز آمادگی توزیع مرغ منجمد با قیمت ۴۸,۰۰۰ تومان و گوشت منجمد با قیمت ۱۱۰,۰۰۰ تومان در استان فراهم است.

جعفری اعلام کرد: خوشبختانه استان یزد در گوشت مرغ و دام سنگین، تولید مازاد بر نیاز دارد و ارسال کننده این اقلام به استان‌های همجوار است ولی در بخش تامین دام سبک به استان‌های دام خیز کشور وابسته‌ایم که البته در حال حاضر موجودی دام سبک استان قابل قبول بوده و تامین این کالا به خوبی در حال انجام است.

به گفته وی، متوسط مصرف سرانه برنج برای هر نفر در استان ۴۵ کیلوگرم و به عبارتی نیاز استان در این بخش سالانه بالغ بر ۵۵ هزار تن است، همچنین سرانه مصرف شکر سالانه ۲۹ کیلوگرم و نیاز سالانه استانی آن بالغ بر ۳۷هزار تن، سرانه مصرف گوشت قرمز ۱۰ کیلوگرم و نیاز استان بالغ بر ۱۳ هزار تن و سرانه مصرف مرغ ۳۰ کیلوگرم و نیاز استان بالغ بر ۴۰ هزار تن است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: توزیع ، برنج ، شکر ، تنظیم بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار