مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد مطرح کرد
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به شرایط ویژه شهرستان تفت در موضوع آب، بر همکاری و همراهی همه دستگاهای ذیربط برای کاهش تهدیدات کیفی منابع آبی در این شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ 18 June 2022

«محمدمهدی جوادیان زاده» در اولین جلسه شورای حفاظت شهرستان تفت در سال جدید با بیان این که شهرستان تفت با داشتن بیشترین روستاهای استان و پذیرایی از جمعیت سیار و زیاد درپایان هفته‌های تابستان در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است، اظهار کرد: باید همه دستگاه‌ها به ویژه دهیاری‌ها و بخشداری‌ها با هماهنگی و همراهی هم برای رفع مشکلات آبی شهرستان تلاش کنند.

وی با اشاره به بحران آب در کشور و در استان یزد، گفت: متاسفانه امسال نیز خشکسالی ادامه دارد و افت آبخوان‌ها در دشت‌های استان به ویژه دشت دهشیر از شهرستان تفت بسیار نگران‌کننده بوده و چون برداشت از آب‌خوانها به دلیل مهاجرپذیر بودن استان و شهرستان تفت بیشتر شده است، باید تمام تلاش خود را برای گذر از این بحران به کار ببریم.

جوادیان زاده با مهم شمردن جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز در شهرستان، گفت: علیرغم سخت بودن شناسایی چاه‌های غیرمجاز با تلاش نیروهای گشت و بازرسی از حفر این چاه‌ها در بسیاری از اراضی جلوگیری شده است ولی برای جلوگیری برداشت بی رویه و بحرانی نشدن بیش از پیش سفره‌های زیرزمینی باید این بازرسی‌ها بیشتر شده و همراهی مردم نیز در این زمینه بسیار می‌تواند چاره ساز باشد.

این مسئول به اجرای طرح آزادسازی رودخانه ها نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح می تواند در بازبودن مسیر سیلاب و خسارت نزدن به اهالی روستا بسیار موثر باشد، گفت: این مهم را باید در اذهان مردم پررنگ کرد که بدانند این آزادسازی‌ها به نفع خودشان در برابر وقوع حادثه سیلاب خواهد بود.

وی از دهیاری‌ها و بخشداری های شهرستان خواست تا در زمینه آگاه سازی مردم و حفاظت از رودخانه هایی که پاک سازی و آزادسازی شده است تلاش کنند.

«محمد دهشیری»فرماندار تفت نیز با بیان اینکه شهرستان تفت سرچشمه تامین آب استان است ولی خودش از بی آبی رنج می‌برد، گفت: این شهرستان بیشتر از شهرستان های دیگر استان نیازمند توجه برای رفع مشکلات آبی است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی تفت دو جهت ۴۰ واحد صنعتی مستقر در این شهرک، خواستار در اولویت قراردادن این درخواست شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، رئیس ادراه منابع آب شهرستان های تفت و مهریز نیز در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات حفاظتی و وضعیت منابع آبی شهرستان ارائه داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار