سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی یزد با اشاره به آغاز نصب کارتخوان‌های هوشمند نانوایی ها در این استان از امروز /یکشنبه/ گفت: در ابتدا تجهیز ۷۰ نانوایی به این سیستم آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ 19 June 2022

محمدعلی حاتمی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد نانوایی استان را یکهزار و ۱۸۱ باب بیان کرد و افزود: در برنامه داریم که در حداقل زمان ممکن تمام نانوایی های استان به این سیستم نصب شوند.

وی با بیان اینکه دستگاه های کارتخوان جدید تحت مدیریت بانک سپه و در هر واحد نانوایی یک دستگاه نصب می شود، اظهار کرد: نصب این کارتخوان ها با هماهنگی اتحادیه های نانوایی استان و با توجه به کامل بودن اطلاعات آنها انجام می شود.

حاتمی زاده خاطرنشان کرد: نصب کارتخوانهای هوشمند در نانوایی‌های با هدف رساندن یارانه آرد به مصرف‌کنندگان واقعی انجام می شود و با این طرح جلوی قاچاق آرد گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت قصد دارد یارانه نان را از طریق دستگاههای کارتخوان در نانوایی‌ها به مصرف‌ کنندگان واقعی برساند، بنابراین قیمت آرد در زنجیره توزیع گندم تا تولید نان، آزاد می‌شود اما نان گران نمی‌شود و مردم نان را از طریق کارتخوانها با قیمت یارانه‌ای خریداری می‌کنند.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: در اجرای این طرح محدودیتی در تعداد فروش نان نداریم اما فروش تنها با استفاده از کارت بانکی امکان پذیر خواهد بود، در این روش نانوا، آرد را با قیمت واقعی دریافت کرده و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه دریافت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با بیان اینکه به هیچ وجه موضوع سهمیه‌بندی و یا محدود کردن خرید نان برای مردم وجود ندارد افزود: در این طرح ۳۰ درصد از آرد یارانه‌ای تزریق شده در مسیر توزیع از چرخه خارج می‌شود و هدف از اجرای این طرح تنها پیشگیری از این اتفاق است.

حاتمی زاده با بیان اینکه ۱۵ درصد یارانه نان آخر هر شب به حساب نانوایان واریز می‌شود خاطرنشان کرد: نانوایان برای دریافت کارتخوان مد نظر باید کد رهگیری اقتصادی و کد ملی مشخص و رسمی داشته باشند.

سرپرست معاونت توسعه جهادکشاورزی یزد با بیان این‌که دریافت وجه نقد به ضرر نانوایان است افزود: در صورت دریافت وجه نقد یارانه نان به حساب نانوا واریز نمی‌شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: نانوایی ، تجهیز ، کارتخوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار