استاندار یزد به طرح مصوب تنظیم بازار مسکن اشاره کرد و گفت: براساس این طرح، سقف افزایش اجاره‌ بهای مسکن ۱۴۰۱ نسبت به اجاره‌بهای سال ۱۴۰۰ در شهری مثل شهر یزد ۱۵ درصد است و افزایش نرخی خارج از این محدوده پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 19 June 2022

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست فوق العاده بررسی آخرین وضعیت اجاره بها در استان که به منظور کنترل وضعیت افزایش اجاره بها و کاهش فشارهای وارده به مردم برگزار شد با بیان اینکه اتحادیه املاک موظف به تعیین سقف و کف اجاره‌بهای هر منطقه با لحاظ حداکثر افزایش نرخ ۱۵ درصد نسبت به متوسط قیمت سال گذشته است گفت: مستاجران معترض به افزایش نرخ بدون ضابطه اجاره بها به شوراهای حل اختلاف اصناف مراجعه کنند.

استاندار یزد ادامه داد: جهت پاسخگویی مناسب و رسیدگی به موقع به شکایت های این حوزه، باید تعداد شوراهای حل اختلاف اصناف در سطح شهر یزد افزایش یابد.

وی تمامی بنگاه های املاک و هیئت مدیره مجتمع های مسکونی را مکلف به رعایت سقف و کف افزایش نرخ اجاره بها دانست.

استاندار یزد افزود: در صورت مشاهده یا دریافت گزارشی مبنی بر استفاده فرد دارای منزل از خانه های سازمانی باید با فرد خاطی برخورد شود.

وی ادامه داد: تلاش و سامان اقداماتی جهت کاهش فشار اقتصادی از دوش خانواده ها را یکی از مصادیق جهاد اقتصادی مد نظر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) است.

وی گفت: برنامه بلند مدت دولت برای ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا در حوزه مسکن و تعدیل قیمت اجاره بها، ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن است با اینهمه مدیریت و کنترل این حوزه در شرایط فعلی نیازمند انجام اقدامات و برنامه های کوتاه مدت است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش بر احصاء اطلاعات خانه های خالی مشمول قانون مالیات بر خانه های خالی؛ ظرف مدت حداکثر یک ماه تاکید کرد.

وی در ادامه بر تشکیل جلسه مشترک شورای مسکن و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با دستور کار تامین مسکن کارگری و اتخاذ تصمیمات لازم در این خصوص تاکید کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار