مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با بیان این که در دومین رویداد ملی «سرمایه‌گذاری جسورانه بادگیر» تعداد ۱۲ تیم سرمایه‌گذار از خارج استان حضور داشتند، اعلام کرد: چشم‌انداز ما برگزاری این رویداد به صورت بین‌المللی است.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵ 20 June 2022

«محمد سپهر» در جریان دومین رویداد «سرمایه گذاری جسورانه بادگیر» ضمن اعلام این خبر و با تاکید بر این که سرمایه‌گذاری جسورانه، پیشران و کاتالیزور توسعه فناوری است، گفت: توسعه اکوسیستم‌ها و استارت‌آپ‌ها در هیچ کشوری از طریق ارائه تسهیلات توسعه نیافته و اثرگذاری منابع سرمایه‌گذاری جسورانه در حوزه فناوری دهها برابر بیشتر از ارائه تسهیلات است.

وی افزود: به دلیل وجود بیش از اندازه تسهیلات ارزان قیمت و گرایش تیم‌های توانمند به استفاده از این تسهیلات، جذابیت برای استفاده از پتانسیل سرمایه گذاران در کشور کاهش یافته است و به همین خاطر نیز متاسفانه با وجود منابع مالی کافی در کشور و آغاز سرمایه‌گذاری جسورانه زودتر از کشورهای منطقه، سرانه این سرمایه‌گذاری در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه بسیار بالاتر از کشور ماست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، سپهر در ادامه خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان یزد به منظور ایجاد تحرک در اکوسیستم فناوری و نوآوری استان، تصمیم به برگزاری رویدادی فصلی با عنوان «رویداد سرمایه گذاری جسورانه بادگیر» کرد که در نخستین دوره این رویداد که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، ۱۸ تیم شرکت داشتند و پس از ارائه هفت تیم منتخب، دو تیم موفق به جذب سرمایه شدند.

به گفته وی، در دور دوم این رویداد ۲۸ تیم طرح‌های خود را ارسال کردند و از این تعداد شش تیم، طرح‌های خود را در حضور سرمایه‌گذاران ارائه دادند و شش تیم دیگر هم در نمایشگاه جانبی رویداد، طرح خود را معرفی می‌کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار