فرمانده سپاه الغدیر یزد:
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری و گفتمان سازی در جامعه برای حل نظام مسائل، گفت: امروز مهمترین وظیفه اساتید بسیجی شناخت ماموریت‌ها و عمل به موقع در مورد آنهاست.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ 21 June 2022

سردار «حسین زارع کمالی» در نشستی که امروز به مناسبت روز قشر بسیج اساتید و سالروز شهادت دکتر شهید چمران در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد، اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز شهیدان کشورمان از جمله شهید مصطفی چمران، مقابله با ظلم و جور بود.

وی فرماندهی شهید چمران را بر پایه عقلانیت خواند و گفت: وضیت نامه این شهید بزرگوار همانند دیگر شهدای کشورمان، علاقمندی و عشق به کشور را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ایثارگری رزمندگان اسلام در جنگ ترکیبی و شناختی امروز، گفت: مهمترین عاملی که شهید چمران را سرآمد و الگوی دیگر اساتید کشورمان قرار داد، عزم و اراده وی از پاسداری از ارزشهای اسلامی و پیروی از ولی امر مسلمین با توسل به خداوند و ائمه اطهار(ع) بود.

سردار زارع کمالی گفت: امروز مهمترین وظیفه اساتید ما شناخت ماموریت و عمل به موقع آنهاست چرا که شهدای ما نیز ماموریت جنگ سخت را به خوبی شناختند و به موقع در آن حضور یافته و عمل کردند.

وی گفت: باید مطالبه‌گری و گفتمان سازی برای حل نظام مسائل ایجاد شود و اساتید ما با توجه به شناخت و دانشی که دارند به خوبی می‌توانند در این باره ورود کرده و موفق عمل کنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه اساتید بزرگوار کشورمان تاکنون خوب درخشیده‌اند و در همین بحران اخیر کرونا که همه دنیا را درگیر خود ساخت، شاهد حضور سربلند اساتید بسیجی ایران اسلامی علی رغم همه محدودیتها و تحریم‌های ظالمانه دشمن بودیم.

وی افزود: یکی از مولفه‌های امروز قدرت کشورها نیروی انسانی آنهاست که خوشبختانه کشورمان مملو از همین نیروی‌های انسانی انقلابی است و امروز باید ارتباط این نیروی انسانی ماهر با صنعت را در این جنگ نابرابر برقرار کنیم.

وی گفت: با این تعامل تنگاتنگ خواهیم توانست ضمن تحقق شعار سال که «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» است، بر تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه دشمنان نیز فائق آییم.

دکتر «محمدرضا دهقانی اشکذری» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و رئیس سازمان بسیج اساتید استان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد اساتید شهید کشور و استان یزد، گفت: رسالت اصلی امروز ما الگوسازی از اساتید بسیجی شاخص مانند دکتر شهید چمران است.

وی افزود: اولین پیام شهید چمران این بود که جهاد علمی در اولویت است و نگاه جهانی وی در سیر زندگی و مهاجرتهای ایشان، دیگر ویژگی شهید بود که اهمیت نگاه امروز ما به تمدن جهانی را نشان می‌دهد.

دهقانی با اشاره به نگاه دکتر چمران به موضوع مهم رفاه مردم در زمان حضورش در لبنان پیش از هر اقدامی، این موضوع را درس امروز جامعه ما از این شهید بزرگوار خواند.

وی شخصیت چند بعدی شهید چمران را از دیگر ویژگی‌های وی خواند و گفت: امروز نیازمند ترکیب علم و ایمان در اساتید کشورمان با الگوبرداری از شهید چمران هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به اهتمام شهید چمران در مباجث سنت و مدرنیته به طور همزمان نیز اشاره کرد و گفت: تعهد این شهید نیز باید الگوی تمام علاقمندان به این مرز و بوم باشد.

وی سردار شهید سلیمانی را نسخه دیگری از شهید چمران خواند و گفت: این شهید بزرگوار نیز یک الگوی بزرگی است که باید هر چه بیشتر ویژگی‌های این شهید ارزشمند را در جامعه ترویج دهیم.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این قشر در استان، بیان کرد: سردار شهید الله‌دادی برای اولین بار دفتر بسیج اساتید استان را در پارک علم و فناوری یزد راه‌اندازی کرد و امروز این قشر در ۱۸ کارگروه تحصصی مشغول به فعالیتهای علمی در راستای رفع مشکلات بخش‌های مختلف از جمله در حوزه صنعت است.

وی افزود: ۳۵ حلقه علمی نیز در این مرکز فعالیت دارد و طی آن اساتید و دانشجویان در قالب گروهی با تعریف طرح‌هایی پیرامون مشکلات و تحقیق در این موارد، برای رفع آنها با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی اقدام می‌کنند.

دهقانی شبکه‌سازی خوب بسیج اساتید را پیوند اتصالی بین تمام دانشگاه‌هیان استان خواند و گفت: امروز این شبکه در جنگ ترکیبی بسیار راهگشاست.

این مسئول در پایان با بیان این که بسیج اساتید استان یزد دارای یک هزار عضو است، گفت: البته معتقدیم هر استادی که در هر گوشه از استان در حال فعالیت برای رفع مشکلات جامعه است و دل در گروی جمهوری اسلامی دارد، یک استاد بسیجی است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مطالبه‌گری ، بسیج ، نظام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار