معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: پایه و اصول زیربنایی کار در آموزش و پرورش در دوره ابتدایی و همچنین پیش دبستانی شکل می‌گیرد و با این رویکرد آیین نامه های جدید دوره پیش دبستانی تدوین شده که در آینده‌ای نزدیک به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱ 21 June 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی علی اکبر زاده روز سه شنبه در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: فضای معنوی، معماری اصیل و زیبا، وجود مردمی معتقد، معلمان با تجربه، توانمند و آگاه مهمترین دلایل موفقیت استان در حوزه تعلیم و تربیت است.

وی پیشرفت آموزش و پرورش در همه ابعاد مادی و معنوی را منوط به مشارکت همه دستگاه ها، متخصصین،صاحبان اندیشه،اولیا و مربیان و آحاد جامعه دانست و اظهار کرد: موفقیت آموزش و پرورش در گرو مشارکت،همراهی و برنامه ریزی همه ارکان جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت:استان به دلیل موقعیت جغرافیایی آیینه تمام نمای فرهنگ ایرانی، اسلامی است،چرا که در گذر زمان به دلیل بعد مسافت و دوری از مسیرهای در دسترس، کمتر مورد هجمه قرار گرفته و توانسته است اصالت خود را حفظ کند.

محمد کاظم رحیمی‌نژاد افزود: ریشه های فرهنگ ایرانی را می توان با مطالعه در تاریخ یزد شناسایی کرد و استان یزد در حوزه های سیاسی،اجتماعی و اقتصادی جهت تغییر و نجات و هدایت کشور به سمت تعالی، می تواند به عنوان الگو و طریقه مواجهه به سایر استان ها تعمیم داده شود و این موفقیت ریشه در معنویت،تعقل و تدین مردم یزد دارد.

وی اظهار کرد: دومین استان از نظر پراکندگی در کشور هستیم که این موضوع سرانه آموزش و هزینه تمام شده یک دانش آموز در این مناطق را تا ۶ برابر افزایش داده و فشار سنگینی را بر استان وارد کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی را از دیگر مشکلات استان برشمرد و با اشاره به طرح های مشارکت خانوادگی و آجر به آجر و لزوم گسترش فرهنگ وقف با مشارکت خیرین نیک اندیش،خواستار تخصیص به موقع اعتبارات دولتی پروژه های مشارکتی خیری شد.

وی تصریح کرد: حدود ۲۷۰ هزار دانش آموز در استان مشغول به تحصیل هستند که حدود ۱۴ درصد آن در مدارس غیردولتی می باشند که با توجه به شرایط جاری، این میزان کاهش داشته و متقاضی حضور در مدارس دولتی هستند.

رحیمی نژاد گفت: در حوزه پیش دبستانی خوشبختانه علیرغم شیوع بیماری کرونا در دو سال تحصیلی گذشته، توانستیم ۸۵ درصد دانش‌آموزان هدف را تحت پوشش قرار دهیم.

مشکلات دوره پیش دبستانی اعم از عدم پیش بینی لازم در خصوص نیروی انسانی موردنیاز،فضا و محتوای آموزشی،مشکلات نیروهای خرید خدمات آموزشی اعم از معوقات حقوق و بیمه، راه اندازی و توسعه هنرستان های وابسته و جوار کارخانه ای و نگاه تحولی به مدارس با استفاده از ظرفیت نسل جوان با رویکرد تحول در تعلیم و تربیت از دیگر مباحث مطرح شده توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بود.

بازید از موزه علوم طبیعی،حضور در مقبره مهدی آذر یزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان، بازدید از مدارس و روند ثبت نام، بازدید از EQ پارک و گزارش از مدرسه عصر پیشرو،بازدید از دارالقرآن مرکزی و خانه رضوی از دیگر برنامه های معاون وزیر و مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در سفر به استان یزد می باشد.

گزارش دیگری حاکیست امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بیمه تکمیلی فرهنگیان با بیمه دانا در راستای اجرای نظام رفاهی و تسهیلات حمایتی برای معلمان منعقد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار