به منظور حفاظت از قدرت باروری فرد و افزایش امید به زندگی و سلامت آینده خانواده، بخش حفظ باروری در پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 22 June 2022

دکتر «فاطمه انباری» مسئول فنی آزمایشگاه حفظ باروری گفت: حفظ باروری به معنی ذخیره شانس باروری فرد برای آینده است و کاربرد آن برای افرادی است که امکان بچه ‌دار شدن آن ها در سنین مطلوب باروری به هر علت میسر نمی باشد .

وی ادامه داد: امکان باروری به دلایل مختلف از جمله نقایص ارگانیک و بیولوژیک مرتبط با سیستم تولیدمثل، نارسایی زودرس تخمدان، اندومتریوز، برخی بیماری‌های خود ایمن و ژنتیکی، برخی روش‌های پیشگیری از بارداری مانند وازکتومی، ازدواج یا تصمیم به فرزند دار شدن در سنین بالا، افراد ترنس جنسیتی که در صدد تغییر جنسیت با تایید مراجع قانونی می باشند، بیماری ‌های بدخیم و روش ‌های درمانی به‌ ویژه شیمی ‌درمانی و پرتو درمانی در بیماران مبتلا به سرطان و … ممکن است در معرض کاهش یا آسیب باشد.

وی افزود: به همین دلیل، با پیشرفت علوم و فناوری‌ در حیطه طب تولید مثل، روش‌ هایی شکل گرفته‌اند تا بتوانند از قدرت باروری فرد محافظت و امید به زندگی و سلامت آینده خانواده را افزایش دهد.

مسئول فنی آزمایشگاه حفظ باروری اظهار کرد: روش های حفظ باروری درحال حاضر شامل انجماد سلول های جنسی مانند تخمک، اسپرم، جنین و همچنین نمونه بافت‌ های تولید مثلی مانند بافت بیضه و تخمدان است.

وی یادآور شد: با استفاده از این تکنیک ها می‌توان سلول جنسی یا نمونه بافت تولید مثلی را برای مدت طولانی نگهداری و در زمان مناسب جهت باروری فرد استفاده کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، انباری در پایان تصریح کرد: پژوهشکده علوم تولید مثل یزد با بهره گیری از تجهیزات به روز، تیم تخصصی توانمند و آزمایشگاه حفظ باروری مجهز، پاسخگوی مراجعان در این حوزه است و علاقمندان می توانند جهت بهره مندی از این خدمات با شماره تلفن ۸۲۴۷۰۸۵-۰۳۵ داخلی ۲۳۰-۲۳۵ تماس حاصل کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار