عضو کمیسیون عمران مجلس: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد لکوموتیوران مقصر این حادثه بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ 22 June 2022

احمد دنیامالی گفت: کمیسیون عمران مجلس جلساتی را با کمیسیون عالی سوانح برگزار کرد و در آن جلسات علت وقوع حادثه قطار بررسی شد


وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته کمیسیون عمران مشخص شد که راننده قطار مقصر این حادثه بوده است، زیرا در زمان حادثه سکان هدایت قطار را برعهده نداشت بلکه کمک وی عهده دار هدایت قطار بود این مساله خلاف قانون است.


عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قطار باید در محل سانحه با سرعت ۱۵ کیلومتر عبور می‌کرد، ادامه داد: متاسفانه قطار در مراحلی ۱۴۴ کیلومتر سرعت داشته و در محلی که باید تقلیل سرعت می‌داشت، اما بعد از فرازی سرعت قطار ۱۳۷ کیلومتر می‌رسد. سرعت قطار پس از مواجه شدن با بیل مکانیکی و ترمز کردن به ۱۰۸ کیلومتر رسیده و به بیل مکانیکی برخورد می‌کند.


دنیامالی تصریح کرد: از این رو قطار در محل حادثه بالای ۹۰ کیلومتر سرعت داشته که یک تخلف آشکار به شمار می‌آید، اما موضوع بعدی که وجود دارد و جای سوال است این که بیل مکانیکی بعد از اتمام کار در محل حادثه چه می‌کرده است؟


وی افزود: همچنین سوالاتی که از راه آهن کشور وجود دارد این است که متصدی ترافیک چرا در محل حضور نداشته و چرا در ایستگاه عباس آباد به راننده قطار یادآوری مجدد نشده است؟


عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: این کمیسیون در حال جمع بندی گزارش حادثه قطار است تا به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار