تنها استخر شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز با وجود آن که حدود ۳۰ سال از ساخت و بهره‌برداری آن می‌گذرد هنوز فاقد برخی امکانات مانند سونا و جکوزی برای استفاده شهروندان این شهرستان است.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 23 June 2022

علاوه بر استفاده ورزشی و تفریحی از استخرها ، برخی شهروندان از این فضاها و سایر امکانات آن برای درمانی برخی بیماری ها استفاده می کنند، آب درمانی از گونه هایی از درمان است که پزشکان برای برخی بیماران تجویز می کنند و امکاناتی مانند سونا و جکوزی در استخرهای شنا، برای تقویت سیستم قلبی عروقی و تسریع جریان خون در بدن ، بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی و همچنین کاهش دردهای غضروفی و استخوانی و سردردهای میگرنی موثر است.

از دیگر فواید سونا و جکوزی علاوه بر رفع گرفتگی عضلات، موجب برگشتن انعطاف به بدن، رفع خستگی و ایجاد آرامش، برطرف چین و چروک‌های پوستی و همچنین باعث رطوبت پوست شده و حکم آب‌رسان را دارد.

مسئولان برای ایجاد سونا و جکوزی استخر پیگیری کنند

جمعی از مردم و مسئولان مهریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حدود ۳۰ سال از ساخت و بهره‌برداری تنها استخر شنای منطقه می گذرد و فاقد سونا و جکوزی است بر پیگیری و حل مشکل تاکید کردند.

آنها با اشاره به اینکه اکثر مردم و جوانان به علت نداشتن سونا و جکوزی از استخر شهرستان استفاده نمی‌کنند پیگیری و حل مشکل را برای همیشه از مسئولان استان و منطقه خواستار شدند.

رضا ترابی یکی از شهروندان مهریز با ابراز ناخرسندی از نبود سونا و جکوزی در استخر این شهرستان گفت: از اول مسئولان نباید نسبت به افتتاح این مجموعه بدون امکانات لازم اولیه اقدام می‌کردند.

وی اظها کرد: در این ۳۰ سال بارها شهروندان از نبود سونا و جکوزی در استخر انتقاد و مطالبات خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند ولی به رغم گذشت زمان هنوز هیچ اقدام عاجلی صورت نگرفته است .

دیگر شهروند مهریزی گفت: استخر بدون سونا و جکوزی به دلیل اهمیت موضوع و نقش آن اصلا هیچ ارزشی ندارد و خیلی از مردم برای شنا به مرکز استان و استخرهای استاندارد دیگر مراجعه می‌کنند.

حسین زارع زاده با بیان اینکه استفاده از استخر استاندارد و کامل در یک شهر ۵۵ هزار نفری حق مردم است اظهار کرد: باید مسئولان برای حل مشکل و جذب اعتبار لازم اقدام کنند.

وی گفت: استفاده از استخر برای قشر خاص و فصل خاص سال نیست و جزو ورزش‌های مهمی است که استفاده از آن برای تامین سلامتی اکثر مردم نیاز مبرم است .

همچنین کاظم دهقان منگابادی یکی از دانش‌آموزان مهریز نیز با بیان اینکه امکانات استخر منطقه با وجود ۱۳هزار دانش‌آموز و سه هزار دانشجو اصلا مناسب نیست رسیدگی به آن را خواستار شد.

وی گفت: یکی از بهترین راه‌های سالم برای ورزش و غنی‌سازی اوقات فراغت به خصوص در فصل تابستان استفاه از استخرشناست که نبود سونا و جکوزی مانع از اقبال عمومی به استخر شهرستان شده است.

این دانش‌آموز مهریزی اظهار کرد: اکثر دانش‌آموزان و دانشجویان شهرستان برای شنا با صرف هزینه زیاد و رفت و آمدهایی که وقت گیر است به شهرستان یزد سفر می‌کنند.

نبود سونا و جکوزی موجب کاهش استفاده مردم شده است

کارشناس تربیت بدنی و ورزش و نجات غریق مهریز گفت: یکی از مهمترین مشکلات استخر شهرستان نداشتن سونا و جکوزی است که به رغم گذشت ۳۰ سال هنوز توسط مسئولان برای حل مشکل اقدامی نشده است .

سید وحید ایرانی افزود: در این خصوص تاکنون مطالبه مردم و جوانان برای تامین اعتبار و ایجاد سونا و جکوزی به گوش مسئولان در استان و شهرستان رسانده شده ولی منتظر اقدام عملی آنها هستیم.

مسئول استخر شنای مهریز اظهار کرد: نبود سونا و جکوزی باعث شده استقبال مردم و جوانان بسیار کم شود و اگر این روند ادامه یابد قطعا موجب تعطیلی کامل مجموعه می‌شود.

ایرانی از مسئولان ورزش استان و مهریز تقاضا کرد برای حل مشکل اصلی استخر شهرستان که جزو مطالبات برحق عمومی است بیش از گذشته پیگیری و اقدام لازم داشته باشند.

ایجاد سونا و جکوزی ۲۵ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد

همچنین رییس اداره ورزش و جوانان مهریز گفت: تنها استخر این شهرستان با ۳۰ سال سابقه فعالیت هنوز سونا و جکوزی ندارد و برای ایجاد سونا و جکوزی استخر شهرستان به ۲۵ میلیارد ریال بودجه نیاز مبرم است .

علیرضا محمدی با بیان اینکه در این خصوص بارها موضوع پیگیری شده و هنوز هیچ اقدامی برای اختصاص بودجه صورت نگرفته از مسئولان ورزش همکاری در حل مشکل را خواستار شد و گفت: نبود سونا و جکوزی در استخر باعث شده تا ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش شنا برای استفاده از استخر به یزد مراجعه کنند.

وی بیان کرد: ایجاد سونا و جکوزی مناسب در تنها استخر شنای شهرستان موجب استقبال شهروندان می‌شود و از رفت و آمد آنها به مرکز استان جلوگیری می‌کند و اگر مشکل حل نشود تنها استخر شهرستان روز به روز با کاهش جمعیت به کلی تعطیل می‌شود .

این مسول از مسئولان ورزش و جوانان استان و مهریز خواست به موضوع اهمیت قائل شوند و برای حل همیشگی مشکل که سال‌های زیادی از آن می‌گذرد اقدام مناسب و لازم داشته باشند و برای همیشه برای برون‌رفت از مشکل موجود ماموریت خود را در قبال مردم و جوانان انجام دهند.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز در مجموع حدود سه هزار نفر در ۳۰ هیات ورزشی در طول سال در رشته‌های مختلف به فعالیت‌های ورزشی مشغول هستند.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: استخر ، مهریز ، امکانات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار