مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در ۲ پردیس خواهران و برادران در ۱۰ کد رشته مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۱۰۵۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ 23 June 2022

منصور دهقان منشادی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی و ۴۰ درصد غیر بومی می باشند افزود: تعداد اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی ۱۳ نفر و ۲۳۰ استاد مدعو در این دانشگاه تدریس می کنند.

وی اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره کارشناسی پیوسته از دانشگاه فرهنگیان استان در رشته های مختلف دانش آموخته شدند.

دهقان منشادی اضافه کرد: دانشجویان این دانشگاه از ابتدای تحصیل استخدام و مدت تحصیل جزو سوابق کاری آنها محسوب می شود و علاوه بر دریافت حقوق، برادران از معافیت تحصیلی برای خدمت سربازی نیز برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه از رتبه های برتر کنکور و از طریق مصاحبه و گزینش پذیرش می شوند.

فعالیت های فرهنگی و تربیتی اولویت دانشگاه فرهنگیان استان

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: فعالیت های فرهنگی و تربیتی اولویت اصلی این دانشگاه است و در این زمینه، برنامه های مختلفی طراحی و در حال اجرا است.

وی انتشار فصلنامه پژوهشی دانشگاه فرهنگیان استان، برگزاری همایش ملی آموزش علوم تجربی، افتتاح چند طرح از جمله سالن چند منظوره ورزشی در پردیس فاطمه الزهراء، افتتاح موزه تربیت معلم و تکمیل خوابگاه خواهران را از برنامه های سال جاری این دانشگاه بیان کرد و افزود: اکنون ظرفیت خوابگاه برادران این دانشگاه ۷۲۰ و خواهران ۴۱۰ نفر است.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد کمبود نیروی اداری، کمبود اعضای هیات علمی، فرسوده بودن ساختمان ها و کمبود خوابگاه را از جمله مشکلات و دغدغه های این دانشگاه در استان نام برد.

وی برگزاری اردوی راهیان مقاومت کرمان با حضور ۱۰۰ دانشجو معلم، اجرای فاز دو طرح جهاد تربیتی برای یکهزار و سیصد دانش آموز کم برخوردار و محروم از تحصیل، برگزاری دوره های مهارت آموزی ، برپایی بیش از ۲۰ نشست علمی - تخصصی ، اجرای ۶ طرح پژوهشی را از جمله اقدامات انجام شده این دانشگاه بیان کرد.

دهقان منشادی ادامه داد: کسب ۱۳ رتبه برتر در جشنواره کشوری حرکت و رویش، کسب رتبه اول کشوری در جشنواره قرآن و عترت و کسب رتبه برتر در ششمین جشنواره کشوری طراحی رسانه های فرهنگی و ورزشی دانشجو معلمان از افتخارات این دانشگاه است.

شرکت ۲۷۲ نفر مهارت آموز در آزمون جامع دانشگاه فرهنگیان

وی با اشاره به برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان افزود: این آزمون از ۳۱ خرداد ماه در استان آغاز و تا سوم تیرماه ماه همزمان با سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

دهقان منشادی ادامه داد: این آزمون در ۳۱ خرداد ماه برای رشته های ۲۲ گانه به غیر از آموزش ابتدایی و روزهای اول تا سوم تیرماه ماه هم در رشته آموزش ابتدایی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: آزمون یاد شده با حضور ۲۷۲ نفر در مرکز آزمون پردیس شهیدان پاکنژاد دانشگاه فرهنگیان استان درحال برگزاری است و حاضران در این آزمون بر اساس عناوین درسی مشخص شده، در آزمون کتبی چند گزینه ای و عملکردی شرکت می‌کنند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد خاطرنشان کرد: زمان این آزمون هر روز در ۶ سانس برای هر گروه متناسب با تعداد سئوالات حدود ۵۰ دقیقه است.

آزمون جامع یا آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان، آزمون نهایی است که مهارت آموزان این دانشگاه و سایر مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش پس از گذراندن دو پودمان در دانشگاه فرهنگیان و فراگیری تخصص‌های لازم باید در آن شرکت کرده و قبول شده تا به طور رسمی وارد حرفه معلمی شوند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: فرهنگیان ، دانشگاه ، تحصیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار