نماینده مردم یزد:
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه کوتاهی کردن توسط مسئولان اصلا جایز نیست، گفت: قوه قضاییه با سهل انگاری و ترک فعل مسئولان کشور محکم برخورد کند.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 24 June 2022

«محمد صالح جوکار» در مراسم تجلیل از کارکنان برتر دادگستری استان یزد با اشاره به این که افتخار می‌کنیم که قوه قضاییه امروز در راستای حفظ انقلاب و ارزش‌های آن و اجرای عدالت گام برمی دارد، گفت: اگر دستگاه قضایی ما مجری عدالت نباشد، آن زمان است که نه از مجلس و نه از دولت می‌توان انتظار داشت چون نگاه مردم و حتی دولت و مجلس هم به این نهاد ارزشمند در کشور است.

نماینده مردم یزد با تاکید بر اینکه امروز بخش مهمی از سرمایه‌های اجتماعی ما در سایه عملکرد قوه قضاییه است، افزود: زمانی که می‌خواهند عملکرد نظام را مورد سنجش قرار دهند، ابتدا عملکرد قوه قضاییه را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی ادامه داد: واقعاً تاکنون و در این مقطع زمانی و در دهه ۱۴۰۰ سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه را در کنار هم ندیده بودم که خیلی اهمیت دارد و باارزش است. ما حتی یک بحث جدیدی را با قوه قضاییه ایجاد کردیم که بحث تعامل مجلس با این قوه است که در راس آن نایب رئیس مجلس و معاون اول قوه قضاییه حضور دارند و تقریباً یک دستورالعملی برای آن طرح‌ریزی شده تا بتوانیم چنین کاری را ان‌شاءالله در استان ها داشته باشیم.

جوکار خاطرنشان کرد: همگی در درون یک کشور و آن‌هم نظام اسلامی هستیم و اگر بخواهیم یکدیگر را تخریب کنیم به‌جایی نمی‌رسیم. قوه قضاییه جایگاه و تحولی را در ابعاد دیگر مشاهده می‌کند که بعد از ورود آیت‌الله رئیسی شاهد این تحول بودیم و تا قبل از آن مغفول مانده بود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان این که متأسفانه برخی از ترک فعل‌ها در کشور سبب بروز مشکلات عدیده‌ای شده است، عنوان کرد: به‌عنوان‌مثال در مسئله برخورد قطار مشهد – یزد به یک دستگاه بیل مکانیکی، ترک فعل و سهل انگاری سرمنشأ آن بود و بخشی مربوط به راه آهن، راننده قطار و پیمانکار می‌شود. در این حادثه متاسفانه ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند و خانواده هایی داغدار شدند.

وی ادامه داد: یک اتفاق دیگر بحث سیل در یزد بود که خسارت‌های سنگینی را رقم زد و وقتی مسائل را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که سیل بند از قبل تخریب شده بوده و هیچ کسی هم نظارتی بر روی آن نداشته و همین بی‌توجهی و سهل انگاری سبب بروز این خسارت‌ها شد و هیچ هم پاسخگو نبود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی،‌ جوکار در پایان با تاکید بر اینکه از قوه قضاییه درخواست می‌کنم که به هیچ عنوان بی‌خیال سهل انگاری و ترک فعل‌های مسئولانی نشوند که با این کوتاهی‌ها سبب خسارت به مردم می شوند، اظهار کرد: مسئولین و مدیران کشور باید تحت نظر باشند، هرجایی که کوتاهی از سوی مسئولی مشاهده شد باید نسبت به آن پاسخگو باشد و فرقی هم نمی‌کند که نماینده مجلس یا مسئول دیگری در کشور باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار