دانشگاه یزد و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ایران با هدف ارتقای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 25 June 2022

«عباس کلانتری خلیل آباد» رئیس دانشگاه یزد در نشستی که به همین منظور با حضور «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، «مهران فاطمی» استاندار یزد و و دو نفر از اعضای هیأت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه یزد برگزار شد، در این خصوص افزود: بهره مندی از امکانات و توانمندی های یکدیگر به منظور توسعه علم و فناوری و ارتقای دانش صلح آمیز هسته ای در سطح کشور و خودکفایی ملی در حل مشکلات، معضلات علمی و پژوهشی از مهمترین اهداف این تفاهمنامه است.

وی محورهای موضوعی این قرارداد را نیز همکاری در برقراری ارتباط پژوهشی آموزشی در عرصه های علمی، فناوری و ایجاد تسهیلات در برنامه ریزی و اجرای طرح های مشترک در زمینه صنعت هسته‌ای ذکر کرد و افزود: در چارچوب این تفاهم نامه مقرر شد ساخت شتابگر الکترواستاتیک و اهدای آن برای بهره برداری در آزمایشگاه آنالیز مواد دانشگاه یزد از سوی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای کشور دنبال شود.

رئیس دانشگاه یزد ادامه داد: اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی کاربردی با محوریت پزشکی هسته ای، بهره برداری از تجهیزات و امکانات پژوهشی علمی و فنی بر اساس ضوابط مقرارت طرفین و همکاری در طراحی و برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی مشترک، چاپ و انتشار نشریات، مقالات و کتابهای علمی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف در اجرای پایان نامه و رساله دانشجویان دوره های تحصیلات علمی در زمینه های تخصصی مورد نیاز، مشارکت در ایجاد فرصت های مطالعاتی و تبادل استاد با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای نیل به اهداف تفاهم نامه کارگروهی تخصصی از نمایندگان طرفین تشکیل می شود که وظیفه تدوین برنامه های اجرایی، نظارت، پیگیری، رفع مسائل و موانع احتمالی در اجرای طرحهای پژوهشی مشترک را برعهده دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، کلانتری همچنین با اشاره به بازدید دو ساعته خود از بخش های مختلف تحقیقاتی سازمان انرژی اتمی ایران، از مشاهده شور و اشتیاق جوانان و نخبگان کشور و توانمندی‌های تحقیقاتی این پژوهشگاه ابراز شگفتی کرد و افزود: خدای بزرگ را شاکریم که جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدای جهاد علمی و با اتکا به توان داخلی توانسته است به چنین دستاوردهای عظیمی در عرصه فناوری های صلح آمیز هسته ای دست یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار