رئیس سیما و منظر شهرداری یزد خبر داد
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد از صرفه‌جویی ۲۵ درصدی مصرف آب فضای سبز شهری یزد با بهره گیری از روش آبیاری نوین زیرسطحی خبر داد و گفت: با توجه به مشکل کم آبی از طرح ترکیبی ایجاد فضای سبز و فضای خشک برای بهبود سیما و منظر شهر بهره می‌گیریم.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ 25 June 2022

«محمدحسن منصوری زاده» در جریان برگزاری تور رسانه‌ای و بازدید خبرنگاران از طرح‌های این سازمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح ترکیبی ایجاد فضای سبز و فضای خشک با توجه به کاهش منابع آبی استان و مشکل کاشت چمن و گیاهان پرآبخواه اجرا می‌شود و در اجرای این طرح، برای ایجاد فضای سبز در کنار درختان کم آبخواه، گل کاری و فضای‌های باقی مانده با برش‌های چوپ پر می‌شود.

وی در خصوص فضای سبز شهری در یزد نیز گفت: در حال حاضر ۸۹۰ هکتار فضای سبز در شهر یزد وجود دارد به طوری که سرانه فضای سبز برای هر شهروند ۰.۱۶ متر است که از میزان متوسط کشور ۰.۴ کمتر است لذا برای جبران این کمبود، کاشت گل‌ها و گیاهان کم آبخواه را در دستور کار داریم.

به گفته وی، در سال گذشته بیش از ۱۶۸ هزار گل و ۲۶۴ هزار گیاه کم آبخواه و متناسب با شرایط جوی شهر یزد پرورش یافته است.

منصوری زاده را رابطه با کاهش مصرف آب در این بخش عنوان کرد: روش آبیاری نوین زیرسطحی در فضای سبز شهر اجرا شده که با استفاده از این روش ۲۵ درصد در مصرف آب جلوگیری خواهد شد و علاوه بر ای نیز تاکنون ۵۸ انشعاب آب شرب از فضای سبز یزد حذف شده و حذف ۳۰ انشعاب دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان سیما و منظر فضای سبز شهردای یزد در پایان استفاده از پساب در پارک محیطی کویر را از اقدامات در حال اجرای شهرداری و از طرحهای مهم این سازمان خواند و گفت: در تلاش هستیم از این روش در دیگر بوستان‌ها نیز استفاده کنیم.

بازدید از بوستان محیطی کویر معروف به اکو پارک، گلخانه و اجرای طرح کشف بافت، طرح آبیاری نوین به صورت زیر سطحی(به صوت پایلوت)، جداسازی شبکه آب فضای سبز، طراحی و اجرای فضای سبز ترکیبی، طرح نصب سردیس‌های شهداری انقلاب و طرح پارک باد ‌و سایه در شهرک فراز از اهم بازدیدهای اهالی رسانه‌ در قالب اتوبوس خبر آخر هفته گذشته از اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار