رئیس سازمان مدیریت یزد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از بی‌تفاوتی نسبت به بروز آفتهای ناامیدی و بی‌انگیزگی در نظام اداری گلایه و تاکید کرد: کارگروه‌های ذیل مجمع بسیجیان باید بال تفکری شوراهای رسمی در استان شوند.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 25 June 2022

«مجید دهقانی‌زاده» در نخستین نشست کارگروه اقتصاد و زیربنایی مجمع بسیجیان استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «غلامحسین دشتی» از فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس و رئیس فقید شورای اسلامی شهر یزد، وی را پایه‌گذار بحث‌های تفکری در بسیج استان عنوان کرد و از درایت و تدبیر آن مرحوم سخن گفت.

وی در ادامه با تاکید بر این که باید از فضا و ظرفیت کارگروه‌های ذیل مجمع بسیجیان استان به عنوان بال تفکری شوراهای رسمی در استان استفاده شود، افزود: اعضاء در کارگروه اقتصاد و زیربنایی مجمع بسیجیان استان باید فارغ از طیف سیاسی و تعصبات اداری و نهادی با تخصص‌های خود برای حل مشکل به ارایه ایده و نظر بپردازند.

دهقانی‌زاده ماحصل گفتمان و پیگیری‌های بعدی را در نشست‌های این کارگروه‌ها مهم خواند و ابراز امیدواری کرد که تصمیمات این نشست‌ها منجر به خدمت بهتر به مردم شریف استان و به تبع آن در کشور ایران اسلامی شود.

وی بر داشتن اعتقاد همراه با باور قلبی در انجام کارها و تصمیم‌گیری‌ها اشاره و اظهار کرد: اگر هر کسی به اندازه توانی که دارد، قدمی رو به جلو برای کشور بردارد قطعا کار بزرگی انجام خواهد شد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان این که در این نشست‌های جهادی و بسیجی باید ابعاد مختلف موضوع از زوایای گوناگون کارشناسی شود، بیان کرد: باید چالش‌ها و مشکلات اقتصادی و زیربنایی استان، از سوی اعضای این کارگروه که از بهترین‌ صاحبان ایده در حوزه‌های مختلف هستند، پس از کارشناسی دقیق در سطح استان عملیاتی شود.

دهقانی‌زاده با اشاره به بررسی و آسیب‌شناسی سیستم تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در نهادهای اداری و دولتی، ناامیدی و بی‌انگیزگی را دو آفت بزرگ و بلای جان اقدامات ارزشمندی دانست که در نظام اداری انجام می‌شود اما با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور می‌کنند.

به عقیده وی، اقدامات جهادی و بسیجی در کشور کمرنگ شده است که با تشکیل این کارگروه‌ها باید جان تازه‌ای به این مهم بخشید.

وی نزدیک کردن هرچه بیشتر ظرفیت نخبگان و آحاد جامعه را یکی از اهداف مهم کارگروه اقتصاد و زیربنایی مجمع بسیجیان استان برشمرد و گفت: تاکنون ایده‌های ارزشمندی از دل همین کارگروه‌ها به سطوح بالای تصمیم‌گیری در کشور رسیده و در حوزه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی شده است.

رئیس کارگروه اقتصاد و زیربنایی مجمع بسیجیان استان با بیان این که برخی مشکلات در کشور شیرینی اقدامات دولت را که زحمات زیادی نیز برای اجرایی و عملیاتی شدن آن کشیده شده، برای مردم تلخ کرده است، اولویت‌بندی و تبیین این خدمات را وظیفه مدیران و مسئولان استانی دانست تا این اقدامات مهم و حیاتی را برای مردم بهتر نمایان سازند.

دهقانی‌زاده با توجه به تدوین برنامه توسعه هفتم کشور که متولی آن در استان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، بیان کرد: دو حوزه اساسی در این برنامه اقتصاد و زیربنایی بوده که باید با فکر کردن و ارایه ایده، احکامی را در این خصوص در آن لحاظ کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل ز روابط عمومی سازمان مدیریت استان، در پایان اعضای حاضر در نخستین نشست کارگروه اقتصاد و زیربنایی مجمع بسیجیان استان ضمن معرفی، به ارایه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص نحوه برگزاری، تصمیم‌گیری و عملیاتی کردن مصوبات این کارگروه پرداختند.

در این نشست همچنین سرهنگ «مجید صادقی» مسئول سازمان بسیج سازندگی استان به عنوان نایب رییس معرفی شد.

یادآور می‌شود، کارگروه اقتصاد و زیربنایی مجمع بسیجیان استان یکی از گروه‌های یازده‌گانه ذیل مجموعه بسیجیان استان بوده که اعضای این گروه‌ها شامل صاحبنظران و نخبگان جامعه هستند که نسبت به احصاء مطالبات مردم در بخش‌های مختلف اقدام و جهت رفع آنها براساس اولویت راهکار ارائه می‌دهند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مدیریت ، بسیجیان ، ناامیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار