یک مشاور در یزد:
یک مشاور حوزه سامان خانواده در یزد با بیان این که طبق پیش‌بینی‌ها ایران در آینده با بحران پیری جمعیت روبرو خواهد شد، علت کاهش فرزندآوری در میان جوانان را تغییر اولویت و سبک زندگی خانواده‌ها دانست.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 25 June 2022

«سعید عبداللهی» در نشست بصیرتی با محوریت خانواده و جمعیت به تشریح اهمیت بنیان خانواده و افزایش جمعیت در کشور پرداخت و گفت: فرزندآوری در ایران از دهه ۷۰ هجری شمسی تا کنون دچار کاهش شدیدی شده است.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مردم به این مهم، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، ایران در آینده با بحران پیری جمعیت روبرو خواهد شد.

این مشاور حوزه سامان خانواده با برشمردن قوانین موجود در حوزه تسهیل ازدواج و فرزندآوری در قانون اساسی کشور، بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته ۵۰ درصد از ازدواج‌ها کاهش داشته و این رقم از ۹۸۰ هزار مورد به ۵۴۰ هزار ازدواج در کشور رسیده است.

عبداللهی از دلایل ازدواج نکردن و نداشتن تمایل به فرزندآوری در میان جوانان را تغییر اولویت و سبک زندگی خانواده‌ها در کشور دانست و اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است که در استان یزد از هر سه ازدواج یک مورد آن به طلاق ختم می‌شود.

وی در ادامه به تشریح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت و از مزایای آن برای حضار سخن گفت.

وی از بحران ناباروری در کشور ابراز تاسف کرد و افزود: امروزه شاهد افزایش تعداد خانواده‌های نابارور در سطح کشور هستیم که علت اصلی آن ازدواج‌های دیر هنگام جوانان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، عبداللهی در پایان از کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست تا سفیران اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار