استاندار یزد در بازدید از روستای سیل‌زده زردین:
استاندار یزد با تاکید بر این که رنج مردم، رنج من و گرفتاری مردم گرفتاری من است، گفت: خود را موظف به صادق الوعد بودن می‌دانیم و قطعا تمام اهتمام خود را برای کاهش آلام مردم سیل زده و بازگشت زندگی آن ها به روال عادی به کار خواهیم گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ 02 August 2022

«مهران فاطمی» در حاشیه حضور در روستای زردین از توابع شهرستان تفت، این روستا را یکی از مناطق متحمل خسارات سنگین در جریان سیل اخیر دانست و گفت: متاسفانه بارش های سیل آسای اخیر و جریان سیل در این منطقه به منازل مسکونی اهالی، جاده‌ها، قنوات، راه‌های مواصلاتی و زیرساخت‌های موجود آسیب وارد کرده است.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیمات لازم جهت سامان اقدامات اساسی در مناطق سیل زده استان، خاطرنشان کرد: خود را موظف به صادق الوعد بودن می‌دانیم و قطعا تمام اهتمام خود را برای کاهش آلام مردم سیل زده و بازگشت زندگی آن ها به روال عادی به کار خواهیم گرفت.

استاندار از بررسی وضعیت خانه های آسیب دیده از سیل توسط بنیاد مسکن خبر داد و اظهار کرد: براساس نظر کارشناسان، خانه‌های آسیب دیده‌ی قابل بازسازی و مقاوم سازی تعیین و هزینه‌های آن پرداخت می‌شود.

فاطمی ادامه داد: طبق هماهنگی انجام شده مقرر شد منابع لازم جهت ساخت خانه‌های کاملا تخریب شده در اختیار بسیج قرار گیرد تا گروه‌های جهادی در حداقل زمان اقدام به ساخت این گروه از خانه‌ها کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رایزنی‌های انجام شده با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) جهت استفاده از ظرفیت این مجموعه‌ها در خدمات رسانی به مردم سیل زده اشاره و خاطرنشان کرد: براساس گفت‌وگوهای انجام شده با این نهادها، لوازم منزل و احشام خانواده‌های سیل زده تامین و در اختیار آن ها قرار می گیرد.

استاندار همچنین با اشاره به اسکان اضطراری ساکنین خانه‌های سیل زده، اظهار کرد: یکی از موضوعات مصوب سفر تامین مایحتاج افراد اسکان یافته است.

فاطمی همچنین به ضرورت انجام کار جهادی، کارشناسی و انقلابی در خصوص مسیرهای سیل اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیت بازگشایی مسیر سیل‌ها و استحکام بخشی سدها و بندهای آسیب دیده، این مهم به زودی توسط دستگاه های متولی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به تخریب شش قنات از هفت قنات این منطقه در سیل اخیر، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اعتبارات خوبی برای مرمت قنوات آسیب دیده در نظر گرفته است که مرمت قنوات این منطقه در اولویت قرار خواهد گرفت.

استاندار ادامه داد: وضعیت خودروها و تاسیسات آسیب دیده از سیل نیز ارزیابی و در قالب فرایندهای موجود پیگیری می شود.

وی با اشاره به فرآیند زمانبر جبران خسارت‌های ناشی از سیل، بیان کرد: عزم جدی ما حل مسائل و مشکلات موجود در کوتاه ترین زمان ممکن است و با جدیت مسائل مرتبط را پیگیری می‌کنیم.

فاطمی در پایان با بیان این که رنج مردم، رنج من و گرفتاری مردم گرفتاری من است، نسبت به پیگیری و حل مسائل مردم تا بازگشت شرایط به روال عادی قول مساعد داد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار