سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از جمله مهمترین اقدامات و دستاوردهای این سازمان در دولت سیزدهم را تدوین سند تحولی یزدنوین، تدوین برنامه رشد اقتصادی استان، تدوین سند تحولی اولویت‌های اجرایی شهرستان‌ها، تدوین سند مالیاتی استان و پیگیری تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان برشمرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 03 August 2022

«مهدی حجازی مهریزی» شش دستاورد، اقدام و فعالیت‌ مهم و شاخص این سازمان را از زمان استقرار دولت سیزدهم تشریح و تصریح کرد: تدوین سند تحولی یزدنوین بر اساس سند آمایش استان یزد، تدوین سند تحولی اولویت‌های اجرایی شهرستان‌ها، پیگیری تکمیل طرح‌های نیمه تمام در سفر ریاست محترم جمهوری، تدوین سند مالیاتی استان، تدوین برنامه رشد اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ و بازدیدهای میدانی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از شهرستان‌های تابعه با هدف ارزیابی وضعیت اقتصادی و اجتماعی از مهمترین این اقدامات طی این مدت بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت سند تحولی یزدنوین در عملیاتی شدن سند آمایش استان، گفت: این سند به عنوان برنامه عملیاتی چهار سال اول سند آمایش استان یزد است و اجرای آن باعث تحقق برنامه‌های مندرج درسند آمایش می‌شود.

حجازی مهریزی با اشاره به اینکه سند تحولی اولویت‌های اجرایی شهرستان‌ها بر اساس سند تحول دولت و مبتنی بر سند یزد نوین برای شهرستان‌های استان یزد تدوین شده است، افزود: جهت گیری‌های توزیع اعتبارات با هدف تحقق رشد ۸ درصدی مبتنی بر سند مذکور خواهد بود.

به گفته وی، پیگیری تکمیل طرح‌های نیمه تمام در سفر ریاست محترم جمهوری از سوی این سازمان منجر به کاهش طرح‌های نیمه تمام استان و به بهره برداری رسیدن در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد شد.

وی عدالت در مالیات ستانی و افزایش منابع درآمدی دولت را از نتایج تدوین سند مالیاتی استان عنوان کرد و با اشاره به بازدیدهای میدانی استاندار یزد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از شهرستان‌های تابعه، بیان کرد: این بازدیدها با هدف امیدآفرینی در آحاد جامعه و تسریع در اجرای طرح‌های اقتصادی و عمرانی و آشنایی میدانی و هرچه بیشتر با نیازهای مردم و بستر سازی تخصیص بهینه منابع در راستای کمک به رشد اقتصادی انجام می‌گیرد.

حجازی در پایان تدوین برنامه رشد اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات مهم استان از زمان استقرار دولت سیزدهم نام برد و اظهار کرد: برنامه رشد اقتصادی در قالب تدوین برنامه بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی استان و تدوین مدل تحقق رشد هشت درصد استان به تفکیک بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات صورت گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار