رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه بر ترویج فرهنگ عاشورا از سوی مداحان تاکید کرد و گفت: باید از خرافه‌گویی و انحراف‌ در عزاداری‌ها پرهیز شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 05 August 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام شیخ حسین فلاح زاده شامگاه پنجشنبه در همایش کانون مداحان این شهرستان افزود: مداحان اسناد واقعی کربلا و عاشورا را برای نسل جوان تبیین کنند.

وی با اشاره به اهمیت ستایشگری اهل بیت (ع) به مسئولیت سنگین مداحان در جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: یک مداح نقش الگویی دارد و در صراط مستقیم بودن او و یا خدای نکرده انحراف او عده زیادی را همراه خود خواهد کرد.

وی از مداحان خواست با مطالعه هر چه بیشتر مطالبی که مستند است را ارائه دهند و از نقل از مداحان دیگر خودداری کنند.

رییس تبلیغات اسلامی ابرکوه: مداحان برای ترویج فرهنگ عاشورا تلاش کنند

وی اظهارکرد: مسئولان هیات‌های مذهبی ، روحانیان، مبلغان و مداحان باید برای ترویج فرهنگ عاشورا بیش از پیش تلاش کنند.

فلاح زاده با بیان اینکه تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) باید از اهداف اصلی عزاداری ها باشد، خاطرنشان کرد: برپایی نماز اول وقت و ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد توجه عزاداران حسینی باشد.

یکی از اساتید دانشگاه تهران هم با اشاره به سمت پر افتخار مداحی گفت: مداحی استفاده از استعداد ویژه خدا دادی است .

حجت الاسلام حسین شریفی افزود: یک مداح با استفاده از فنون مداحی و استفاده از اشعار مناسب و سوز دل عده ای را به واسطه آن به دین خدا جذب می کند .

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه هم درحاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: پیام صریح نهضت عاشورای حسینی انجام امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: معروف که باید به آن امر کرد ، همان خوبی هایی است که در متن ذات و فطرت الهی انسان از جانب خدا به ودیعت نهاده شده و عقل و نقل هم بر آن تاکید دارند و در متن زندگی ما باید کاربرد داشته باشد.

رییس تبلیغات اسلامی ابرکوه: مداحان برای ترویج فرهنگ عاشورا تلاش کنند

وی ادامه داد: منکر که باید از آن جلوگیری کرد ، همان زشتی هایی است که برای ذات و طبیعت الهی انسان ناشناخته و ناپسند است و شرع مقدس هم آن را به رسمیت نمی شناسد.

حسینی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر همان تعامل حسنه اجتماعی و رفتار ناصحانه و مدارا جهت اصلاح جامعه به عنوان کارآمدترین و کارساز ترین شیوه تعامل اجتماعی است .

در این شهرستان ۷۳ هیات مذهبی شناسنامه دار و سازماندهی شده وجود دارد که یکی از هیات ها ویژه بانوان است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار