مدیر کل کمیته امداد استان یزد اعلام کرد: طرح «اطعام و احسان حسینی» با همراهی مردم عاشورایی استان یزد و بهره مندی از ظرفیت ماه های محرم و صفر و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای اطعام نیازمندان استان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ 06 August 2022

«محمد شجاعان» با بیان این که یکی از مهمترین آداب و رسوم عزاداری موضوع اطعام و نذری دادن به‌ویژه در ایام ماه محرم و صفر است، گفت: طرح «اطعام و احسان حسینی» با همراهی مردم عاشورائی استان یزد و بهره مندی از ظرفیت ماه های محرم و صفر و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای اطعام نیازمندان استان آغاز شده است.

وی افزود: مردم پرشور و شعور استان یزد در راه کمک به نیازمندان از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و از ابتدای سال در قالب طرح های «اطعام مهدوی» درماه مبارک رمضان و نذر قربانی در عید قربان و همچنین «اطعام علوی» در روز عید غدیرخم مشارکت و همکاری خوبی داشتند و امیدواریم در طرح «اطعام و احسان حسینی» در ماه محرم و صفر نیز با این نهاد همدل و همراه باشند.

مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد: کمیته امداد در نظر دارد نذورات و کمک های مردمی در ماه محرم و صفر را برای رفع نیازهای معیشتی، بهداشتی و درمانی خانواده های نیازمند هدایت کند و از مشارکت تمامی نیکوکاران، خیران، هیات های مذهبی در این راستا استفاده کند.

وی تصریح کرد: در این طرح نیازهای معیشتی جامعه هدف در قالب طبخ غذای گرم و بسته‌های غذایی با تمرکز بر اطعام نیازمندان اولویت‌گذاری شده است.

وی افزود: بهره گیری از تمامی ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعم از خیران، اصناف، مراکز نیکو کاری، موسسات خیریه، نهاد ها و سازمان ها، شرکت های صنعتی، هیات های مذهبی، مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزادگان نیز در اجرای این مرحله رزمایش همچنان مورد نظر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام(ره)، شجاعان در پایان تصریح کرد: امکان پرداخت کمک‌ها و نذورات از طریق شماره کارت 6037998136777777 و همچنین کد دستوری #035*8877* تلفن همراه فراهم و سامانه چهاررقمی ۱۸۱۱ کمیته امداد استان یزد نیز آماده پاسخگویی به مردم خیراندیش استان است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اطعام ، محرم ، احسان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار