دبیر کارگروه نظارت شورای فنی استان یزد:
دبیر کارگروه نظارت شورای فنی استان در بازدید از خرابی‌های ناشی از سیل اخیر در شهر یزد گفت: رعایت نشدن ملاحظات فنی مطلوب در طراحی زیرساخت‌های شهری از دلایل مهم خسارات ناشی از سیل اخیر بوده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ 06 August 2022

«مجید ساعت‌ساز» در جریان بازدید کارگروه نظارت شورای فنی استان از خرابی‌های ناشی از سیل اخیر در استان که در پی بارندگی‌های شدید هفته گذشته اتفاق افتاده بود، با اشاره به حجم گسترده خرابی‌های ناشی از حجم سیلاب در شهر یزد، گفت: رعایت نشدن ملاحظات فنی مطلوب در طراحی زیرساخت‌های شهری از جمله سیستم نامناسب جمع‌آوری آب‌های سطحی از دلایل مهم این خسارات بوده است.

وی بر ضرورت وجود ساختاری برای هماهنگی بین سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط در سه مرحله پیش، حین و پس از وقوع سیل تاکید کرد و خواستار احیای هرچه سریع‌تر رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح شهر شد.

ساعت‌ساز افزود: نیاز است تا ارزیابی و تحلیل سیل‌های رخ داده در استان صورت پذیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، وی بازدید دوره‌ای از ناودان‌ها و چاه‌های جذبی موجود در بافت قدیم را ضروری دانست و اظهار کرد: متاسفانه در بافت تاریخی شهر یزد شاهد تعمیر و بازسازی غیراصولی بناها و خانه‌های سنتی و استفاده از مصالح ناهمگون هستیم که این نیز بر شدت خرابی‌ها در این سیل افزوده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: شورای فنی ، نظارت ، سیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار