معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزدگفت: امروز وظیفه خطیری بر دوش خبرنگاران به عنوان قشر فرهیخته جامعه گذارده شده است و آنان در مقابله با هجمه سنگین رسانه های بیگانه در قالب جهاد تبیین نقش تعیین کننده‌ای دارند.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ 09 August 2022

علی اکبر عزیزی روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) و تهنیت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران و رسانه ها می‌توانند با هدف‌گذاری مناسب، جبهه متحد فرهنگی و رسانه ای را ایجاد و در این راه از همه ظرفیت های بالقوه و بالفعل استان و دستگاه‌های سیاست‌گذار و فرهنگی استفاده کنند.

وی با تاکید بر الگوگیری خبرنگاران از حضرت زینب (س) بزرگ خبرنگار حادثه کربلا، اظهارکرد: خبرنگاران از پیام آوران صدیق فرهنگ عاشورایی و انتقال دهندگان درس های این واقعه سترگ به نسل فعلی و آینده هستند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با گرامیداشت یاد خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار اظهارکرد: تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی، رسالت خبرنگاران را در تبلیغ و ترویج مکتب عاشور و قیام امام حسین علیه السلام دوچندان می سازد.

عزیزی با گرامیداشت یاد خاطره شهیدان احمد اخلاص، سیدمهدی میرافضلی زاده، احمد اخباریه، ناصر دادرس، حمید دانشجو، سیدجلیل ساداتی و علی اکبر کارگر ابرقویی به عنوان شهدای خبرنگار استان یزد، خاطر نشان کرد: هفدهم مرداد، فرصتی برای بزرگداشت مقام مجاهدان و تلاشگران حوزه خبر و رسانه است، کسانی که با سر خط قلم و تراوش اندیشه خود، مسیر آگاهی رسانی، توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را هموار می سازند.

عزیزی بابیان اینکه اگر زحمات خبرنگار و رسانه ها نباشد، لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود و خبرنگاران آن را حفظ می‌کنند و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهند، ادامه داد: بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های خبرنگاران برای تهیه و تنظیم اخبار و رویدادها، این کارهای در حافظه تاریخ ثبت نمی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: قطعا" تعدد رسانه ها ، تشکل های متنوع رسانه ای مستقل و خبرنگاران حرفه‌ای، از نقاط قوت و امید استان یزد به شمار می رود که امیدوارم همگرایی و هماهنگی همه فعالان این عرصه در جهت نیل به اهداف مقدس نظام اسلامی ، شهدا ، امام شهدا و منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم .

عزیزی نقش خبرنگاران را در تبیین ارزش های انقلاب اسلامی ، اهداف و آرمان های امام خمینی (ره) و شهدای والامقام و همچنین رشد و توسعه استان مهم دانست و خاطر نشان کرد: روز خبرنگار را ارج نهاده و برای تمام خبرنگاران و روزنامه نگاران ، اصحاب رسانه به عنوان افسران جنگ نرم رسانه ای سلامتی، موفقیت روز افزون و قلم زدن در مسیر حق و حقیقت از خداوند متعال آرزومندم.

هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید، به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

حدود ۱۵۰ رسانه محلی در استان یزد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار دارند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار