مدیر حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه از دهم تیرماه، پیش ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی آغاز شد گفت: ثبت نام در سامانه سماح برای زیارت اربعین تا ۲۱ مرداد تمدید شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ 09 August 2022

علی اصغر شریفی زارچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حذف ویزا برای زائران اربعین ، ثبت نام به عنوان روادید تلقی می شود افزود: متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی می توانند در سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir (سامانه سماح– سازمان حج و زیارت) بر حسب شرایط خود، محدوده زمانی مورد نظر و نحوه اعزام به اربعین به صورت هوایی یا زمینی ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: هدف از ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح ساماندهی جمعیت، مشخص شدن نوبت و زمان خروج از مرز برای زائران، برنامه‌ریزی دقیق برای حمل و نقل، اسکان و تغذیه و سایر خدمات است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۷ هزار و ۷۶۰ نفر زائر در ۱۹هزارو ۹۱۳ گروه در استان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند که از این تعداد ، یزد با ۱۹هزارو ۶۳۱نفر ، اردکان سه هزارو ۹۳۴و ابرکوه هم با هزارو ۲۷۸ نفر بیشترین ثبت نام را داشتند.

پیش ثبت نام اربعین در یزد تا ۲۱ مرداد تمدید شد

شریفی با بیان اینکه اعزام زایران اربعین حسینی از مرز چزابه و از دهم ماه صفر آغاز وتا بیستم ماه صفر ادامه خواهد داشت خاطر نشان کرد: کسانی می‌توانند عازم سفر اربعین شوند که دارای کارت واکسیناسیون معتبر بوده و حداقل ۲ دُز واکسن و در صورت گذشت ۶ ماه از دز دوم، دز یادآور را نیز تزریق کرده باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار