فرماندار یزد گفت: خبرنگاران طلایه داران دانایی و آگاهی در جامعه هستند که وظایف خطیر خود را در اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی با الهام از ارزش‌های دینی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷ 10 August 2022

سید محمدرضا مدرسی روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از فعالیت فعالان رسانه یزد افزود: خبرنگاران در جامعه اسلامی با الگوگیری از نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا در راستای تبیین حقیقت گام بر می‌دارند.

وی به تقارن سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام‌حسین (ع) و شهدای دشت نینوا با روز خبرنگار اشاره کرد و ادامه داد: شناخت اهداف شهدای کربلا و حرکت در مسیر آن امام همام رسالت مهم و واقعی خبرنگاران است که همه با شناخت کامل برای تحقق آنها تلاش می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: خبرنگاران در حقیقت سفیران آگاهی و نقش محوری در جهاد تبیین مود تاکید مقام معظم رهبری دارند و به پیروی از حضرت امام‌حسین (ع) و شهدای کربلا مسئولیت ارزشمند خود را برای خدمت به مردم بیش از گذشته جدی انجام می‌دهند .

مدرسی بیان کرد: حضرت خامس آل عبا (ع) تمامی هستی خود را فدای اسلام و تحقق ارزش‌های الهی و احیای دین مبین اسلام کرد و خبرنگاران باید صادقانه برای گسترش اهداف نورانی ائمه اطهار (ع) تلاش کنند و نقش محوری خود را در جامعه انجام دهند.

وی یادآور شد: بیان ظرفیت‌های موجود در ابعاد مختلف و کمک به نظام و انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف جزو رسالت‌های مهمی است که خبرنگاران و فعالان رسانه در بخش‌های مختلف در کشور انجام می‌دهند و این امر بسیار ضروری و نقش‌آفرین است .

هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید، به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

حدود ۱۵۰ رسانه خبرنگار محلی در استان یزد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار دارند .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار