مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ابرکوه از پایان فصل برداشت محصول گندم دراین شهرستان خبرداد و گفت: تولید این محصول باتوجه سرمازدگی ، توفان و تداوم خشکسالی ۳۰ درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 10 August 2022

حسن زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بابیان اینکه برداشت این محصول توسط سه هزار کشاورز و بهره بردار از سطح ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به اتمام رسیده است، افزود: در مجموع از این میزان سطح زیر کشت هفت هزار و ۸۰۰تن گندم تولید شده است .

وی با تبیین کمک دولت به کشاورزان با هدف خودکفایی در تولید گندم خاطر نشان کرد: امسال خرید گندم به میزان ۲ برابر سال گذشته با نرخ هر کیلوگرم ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

زارع ادامه داد: این افزایش قیمت گامی در راستای تامین بیشتر امنیت غذایی به شمار می‌رود و حمایت از گندمکاران در شرایط تحریم اقتصادی، انگیزه کشاورزان را برای کشت پاییزه افزایش می دهد و تا حدودی مانع قاچاق و عرضه این محصول به بازار آزاد می شود و قیمت آن را به دیگر نهاده های دامی نزدیک می کند.

۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی شهرستان ابرکوه زیر کشت محصولات زراعی و باغی است و اشتغال ۴۰ درصد مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی، دامداری و دامپروری است.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: خشکسالی ، گندم ، ابرکوه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار