مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد از ایجاد دوره جدیدی با عنوان مهدویت، انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای فرهنگیان از سوی سازمان مدیریت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ 11 August 2022

«محمود رستگاری» در جریان برگزاری کمیته طرح تربیت مهدوی با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان در دفتر معاون آموزش و پرورش یزد برگزار شدفضمن تقدیر و تشکر از مسئولین آموزش و پرورش بابت هماهنگی برگزاری این جلسه به بیان مختصری از شرح تأسیس بنیاد و وظایف این بنیاد در سطح استان و کشور پرداخت.


وی افزود: رسالت اصلی این بنیاد رصد فعالیت‌های مهدوی است و آموزش و پرورش در برگزاری برنامه‌های مهدوی پیشگام بوده و از برنامه‌های شاخص در سطح استان صندوق نذر گل نرگس است که از سالیان قبل شروع شده و ادامه دارد.

رستگاری ادامه داد: از چند سال گذشته مسابقات کتابخوانی تحت عنوان عطر انتظار ویژه همه مقاطع تحصیلی و همچنین فرهنگیان با همکاری بنیاد و آموزش و پرورش در سطح استان برگزار می‌شود و در سطح مدارس استان صبحگاه انتظار، حضور رابطین مهدوی در مدارس و گروه‌های مهدی یاور دانش آموزی در مدارس از دیگر برنامه‌های مهدوی در مدارس استان است.

مدیر بنیاد عناون کرد: دستوالعمل طرح تربیت مهدی در سال 98 تدوین شده و امیدواریم هر سال به نحو احسن اجرایی شود و دو جلسه از جلسات اولیا و مربیان به طرح تربیت مهدوی اختصاص یابد.

وی افزود: دوره ضمن خدمت حکومت مهدوی و وظایف منتظران برگزار شد و اغلب کارمندان در سطح استان در این دوره شرکت کردند و با رایزنی انجام شده با سازمان مدیریت دوره جدیدی با عنوان مهدویت، انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایجاد شد که امیدواریم فرهنگیان گرامی از این دوره بهره‌مند شوند.

رستگاری در ادامه بیان کرد: آیت الله ناصری امام جمعه محترم شهر یزد تأکید بسیاری به توجه به پیش دبستانی‌ها و تأمین محتوا برای این مقطع آموزشی دارند لذا از سال 98 کتابی تحت عنوان شیرین عسل تألیف شد که مباحث مربوط به توحید، امامت، نبوت و... را در قالب قصه و داستان در توضیح میداد و دوره آموزش آن در قالب 36 جلسه برگزار شد.

به گفته وی، در همین راستا واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم شروع به تدوین محتوا برای پایه‌های مختلف تحصیلی کردند و برای پایه پیش دبستانی منجر به تألیف بسته کتاب کار یاران آفتاب شد.

وی گفت: ما در نظر داریم با موافقت مسئولین آموزش و پرورش استان ابتدا دوره‌های تربیت مربی پیش دبستانی با محوریت بسته یاران آفتاب برگزار و سپس این محتوا را در تعدادی از پیش دبستانی‌ها به صورت آزمایشی اجرا و سپس سراسری کنیم.

رستگاری در ادامه جلسه افزود: با توجه به برگزاری جشنواره سرود توسط آموزش و پرورش و با توجه با اثرات سرودهای فاخری مثل سلام فرمانده که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست از آموزش و پرورش تقاضا داریم یک قسمت از این جشنواره به بحث مهدویت اختصاص داده شده و سه سرود برتر جهت بررسی بیشتر و استفاده کامل‌تر توسط بنیاد مرکز به این بنیاد معرفی شود.

«حسن عبدالهیان» معاون پرورشی آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: محتوا برای مقطع پیش دبستانی بسیار مهم و تأثیرگذار است و این کتاب‌ها و دوره‌های فاخر در آینده فرزندان این کشور بسیار اثرگذار و تعیین کننده است، با توجه به اینکه ممکن است تأییدیه وزارت خانه را نیز خواسته باشیم ابتدا جلسه‌ای با حضور مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش استان برگزار شود و نظرات این عزیزان اخذ و سپس مکاتبات با تهران انجام می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان عنوان کرد: ما می‌توانیم ضمن اضافه کردن مبحث مهدویت به مسابقه یک سرود همگانی مهدوی نیز برای تمام مدارس داشته باشیم.

«سعید غفاریان» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان نیز گفت: اگر طرح یاران آفتاب به خوبی اجرا شود مردم خود به دنبال اینگونه دوره‌ها آمده و استقبال می‌کنند، با تحقیقات انجام شده تیم پشتیبانی یاران آفتاب بسیار خوب و قوی است و در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سؤالات مربیان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد، در ادامه جلسه اعضا حاضر در جلسه به اظهار نظرات خود درباره سرود پرداختند و مقرر شد با اخذ نظرات کارشناسان چگونگی اضافه شدن بحث مهدویت در جشنواره سرود مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار