استاندار یزد به دستگاههای مسوول در استان یک هفته مهلت داد تا نسبت به تامین خانه برای خانوارهایی که بعلت سیل اخیر اسکان موقت یافته‌اند، اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 13 August 2022

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد مهران فاطمی در نشست فوق العاده ستاد مدیت بحران استان که با دستور کار تهیه خانه رهنی برای خانواده هایی خسارت دیده از سیل اخیر و تامین لوازم زندگی آنها تشکیل شد، تامین فوری خانه رهنی برای این دسته از خانوارها را خواستار شد.

وی با بیان اینکه در بازدیدی که روز گذشته در این حوزه داشتیم مشخص شد هنوز مشکلاتی باقیست و مردم نگران هستند و جوابهای مناسبی دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: باید طی یک هفته آینده همه افرادی که در محل های اسکان اضطراری مستقر شده اند در خانه های خود ساکن شوند و یا خانه‌ای برای آنها رهن شود.

استاندار یزد، تعداد خانوارهای اسکان موقت در حادثه اخیر سیل در یزد را ۲۸ خانوار ذکر کرد و تامین هزینه های رهن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر خانه را تعهد مسوولان استان برای تامین مسکن حادثه دیدگان اعلام کرد.

وی اسکان موقت را برای شهروندان خسته کننده توصیف کرد و افزود: مردم دیگر نمی توانند بیشتر از این بلاتکلیف باشند ضمن آنکه وضعیت موجود بازتاب مناسبی هم نخواهد داشت.

فاطمی ادامه داد: تامین مسکن برای حادثه دیدگان باید فارغ از ملیت یا دین باشد، همه اینها انسان هستند و وظیفه اسلامی و انسانی ماست که برای آنها منزل تامین کنیم.

وی با بیان اینکه طی یک هفته اینده هیچ خانواده ای نباید در منزل اسکان اضطراری باشد تصریح کرد: ۱۸۴ واحد مسکونی در یزد بر اثر سیل یا تخریب شده یا قابل سکونت نیست .

استاندار با اشاره به اینکه برخی از این خانوارها، کسی یا جایی را ندارند که مستقر شوند اظهار داشت: لازم است لوازم اولیه و ضروری زندگی این افراد هم تامین شود.



منبع: ايرنا
برچسب ها: استاندار ، مسوولان ، سیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار