نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) گفت: هیئات مذهبی باید برای خدا و در مسیر انسجام بخشی جامعه و یاری دین خدا قدم بردارند و مراقب باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱ 13 August 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد افزود: امام حسین(ع) در شجاعت، ایثار، عشق به خدا و خوف از خدا برای همه ما شناخته شده است.

ناصری با بیان اینکه چه کسی بیشتر از امام حسین(ع) دین خدا را نصرت کرده است، گفت: چنین امامی خود را گرفتار اعمالش می بیند و ما که مرید او هستیم باید مراقب باشیم و از خدا بخواهیم که ما را در مسیر تقوا و رسیدن به قرب الهی هدایت کند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه ای که امام حسین(ع) در منا ایراد کردند، اظهار داشت: امام حسین (ع) فرمودند که خدایا تو میدانی که دعوا بر سر قدرت نیست و به دنبال به دست آوردن پست و مقام دنیا نیز نیستیم؛ پرچم دین تو افتاده و آثار حقیقت دین تو در حال از بین رفتن است و زحمات انبیاء و اولیاء در حال هدر رفتن است و ما به دنبال برافراشته کردن پرچم دین تو و از بین بردن فساد در جامعه هستیم.

ناصری با بیان اینکه اگر ولی زمان و دین خدا را یاری نکنیم، ظالمان بر ما مسلط می شوند، اظهار داشت: امروز آمریکایی‌ها، غربی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال تفرقه افکنی بین مردم و ضعیف کردن اعتقادات مردم و سلب کردن غیرت دینی هستند و اینها مواردی بود که امام حسین(ع) برای آن جان خود و فرزندانش را فدا کرد.

وی تصریح کرد: اگر ظالمان بر ما مسلط شوند، هیچ رحمی به ما نخواهند کرد و تمام تلاش و اصرار آنها این است که نور پیامبر اکرم و اسلام را خاموش کنند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: همه امام حسینی‌هایی که امام و انقلاب و دین و امام حسین(ع) را دوست دارند، بدانند که اکنون وقت آن است که دست به دست هم دهند و دین خدا را یاری دهند.

وی عنوان کرد: تمام هدف امام حسین(ع) کار کردن برای تقویت دین خدا و برای پیاده کردن منویات رسول خدا (ص) است و کار برای غیر خدا به درد نمی خورد و کار حزبی و سیاسی به درد نمی خورد؛ اگر شاعری اگر مداحی باید برای خدا بخوانی و برای تقویت دین خدا بخوانی.

ناصری تصریح کرد: نیت خدا را خالص کنید و در مسیر یاری دین خدا و ولی خدا قدم بردارید نه اینکه با استفاده از فرصت عزاداری، حرف هایی را مطرح کنیم که به درد دین و دنیای مردم نمی خورد و فقط برای سوء استفاده دشمن مناسب است.

وی تاکید کرد: هدف امام حسین از قیام عاشورا، خوش کردن دل منافقان و معاندان نیست بلکه هدف یاری دین خداست و نباید اجازه دهید کسی از عزاداری ها به نفع خود بهره برداری کند و اسلام و مسلمین و قیام امام حسین(ع) را زیر سئوال ببرد.

ناصری ضمن تقدیر از هیئت های مذهبی یزد و مردم عزادار حسینی که در گوشه گوشه شهر و روستا و استان به بهترین نحو ممکن با بیداری و آگاهی عزاداری کردند، افزود: متاسفانه گاهی برخی هیئت ها حرکاتی انجام می دهند که ممکن است پشت پرده هایی داشته باشند اما واقعیت این است که قدری به عمل خود فکر کنند و ببینند هدف آنها از سینه زنی چیست؟ خوشحالی اهل بیت(ع) یا خرسندی منافقان و معاندان؟

وی بر خلوص نیت در میان شعرا، مداحان، وعاظ و عزاداران تاکید کرد و اظهار داشت: اجر و پاداش واقعی با خداست و همگان در مسیر خشنودی خدا و امام حسین(ع) قدم بردارید و با آگاهی به عزاداری بپردازید و در مسیر اهداف قیام عاشورا قدم بردارید و از رضایت خدا غافل نشوید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار