دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: در راستای پیشگیری و کاهش جرائم، حوزه قضایی استان از تعامل با رسانه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استقبال می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ 13 August 2022

محمدرضا حدادزاده روز شنبه در جریان دیدار با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار، تعامل و هم افزایی تمامی بخش های مرتبط با آسیب های اجتماعی را از عوامل موثر بر کاهش پرونده های ورودی به محاکم قضایی دانست و تصریح کرد: این آمادگی در حوزه قضایی استان وجود دارد تا با مشارکت قضات و کارشناسان دادگستری در راستای شناسایی ریشه‌ها و عوامل آسیب های اجتماعی با رسانه‌ها و دیگر دستگاه های مرتبط در این حوزه تعامل بیشتری داشته باشند.

وی همچنین در خصوص آمار چند برابری وکلای دادگستری نسبت به قضات در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه وکلا با دنبال یافتن موکل برای کسب درآمد هستند، یکی از آسیب های ناشی از این رویکرد، افزایش تعداد پرونده ها در محاکم قضایی و تضعیف فرهنگ سلح و سازش است.

دادستان یزد: رویکرد حوزه قضایی تعامل با رسانه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است
حدادزاده علت بخشی از دعاوی مطرح در محاکم قضایی را اطلاعات ناقص یا اندک شهروندان در خصوص قوانین دانست و گفت: رسانه ها با رویکرد آموزشی و افزایش سواد حقوقی و قضایی می توانند در زمینه کاهش پرونده های ورودی به دادسراها نقش موثری داشته باشند.

در این دیدار دادستان عمومی و انقلاب یزد از خدمات و تعامل ایرنا با دستگاه قضایی در استان قدردانی کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار