رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافق با اشاره به طرح توزیع رایگان واکسن نیوکاسل برای طیور خانگی مناطق روستایی این شهرستان، از واکسیناسیون رایگان تاکنون ۳۵ هزار قطعه پرنده خانگی در برابر این بیماری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ 24 September 2022

«فرزانه سالاری» گفت: در راستای کاهش خسارت و تلفات ناشی از شیوع بیماری نیوکاسل و حمایت از پرورش‌دهندگان و تولیدکنندگان روستایی طرح توزیع رایگان واکسن نیوکاسل برای طیور خانگی در مناطق روستایی این شهرستان انجام گرفته است که تاکنون پیشرفت ۶۵ درصدی داشته است.

وی گفت: تاکنون ۳۵ هزار قطعه انواع مرغ‌های روستایی این واکسن را دریافت کردند که این طرح به مدت یک ماه شروع‌ شده و تا اواخر مهر ماه در کلیه روستاهای این شهرستان ادامه خواهد داشت.

سالاری خاطرنشان کرد: در این طرح به همه مرغ‌های خانگی در مناطق روستایی همچون مرغ و خروس، کبوتر، مرغابی و غیره واکسن خوراکی نیوکاسل مقاوم‌ به‌ گرما خورانده می‌شود.

وی ضمن اشاره به همکاری بسیج سازندگی در اجرای این طرح اظهار کرد: با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری مسری و همچنین جلوگیری از تلفات پرندگان خانگی در هر روستا دو نیروی بسیج در کنار دو نیروی شبکه دامپزشکی در دهستان کوشک و دهستان سبزدشت همکاری کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی بافق در پایان ضمن اشاره به اهمیت این واکسیناسیون در کاهش رخداد این بیماری، عنوان کرد: علائمی نظیر سرفه کردن و نفس‌نفس زدن، پیچیدگی سر و گردن و فلج شدن پرنده از علائم شایع در این بیماری است که پرورش دهندگان طیور می بایست به این علائم توجه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار