آیین سوگواری شهادت مظلومانه حضرت امام‌ رضا (ع) دوشنبه شب با حضور اقشار مردم مومن در اکثر حسینیه‌ها، مساجد و بقاع متبرک امامزادگان استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸ 27 September 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین‌های معنوی که تا پاسی از شب ادامه داشت، عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در سوگ شهادت امام رضا (ع) به عزاداری پرداختند .

هیات‌های مذهبی سینه‌ زن و زنجیرزن و تشکل‌های دینی در فضایی معنوی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) به مرثیه‌خوانی و سوگواری پرداختند و تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی نیز سیره، شخصیت، فضایل، مناقب و خدمات امام رضا (ع) به جامعه اسلامی را تبیین کردند.

مشابه این آیین با حضور پرشور مردم به خصوص جوانان با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی در اکثر مناطق و شهرستان‌های استان یزد بر اساس سنتی دیرینه برگزار شد که این آیین ها امروز نیز در اکثر تکایا ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت جانسور حضرت امام رضا (ع) بیش از ۱۰۰ هیات عزاداری از این استان عازم مشهد مقدس شده‌اند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هیات‌های مذهبی با حضور در آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

امام رضا (ع) در آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری در سن ۵۵ سالگی در طوس به دست مامون، خلیفه عباسی به شهادت رسید.



منبع: ايرنا
برچسب ها: سوگواری ، امام‌ رضا ، یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار