امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر پرهیز از پایمال شدن نیت واقفان، معطل کردن و از بین رفتن موقوفات را بدترین نوع خیانت در امانت خواند.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ 28 September 2022

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با مسئولان اوقاف استان اظهار کرد:وقف یک صدقه جاریه است و کمک بی منت به جامعه و نجات دهنده انسان در زمان آخرت است.

وی عنوان کرد: وقف‌ها باید در مسیری درست و با برنامه ریزی صورت بگیرد و تلاش شود در زمینه علمی، تعلیم و تربیت و مسائل فرهنگی بیشتر از گذشته وقف صورت بگیرد.

امام جمعه یزد حفظ وقف را به جریان انداختن، استفاده بیشتر و بهتر از موقوفات و احیای موقوفات فراموش شده از اقدامات مهم سازمان اوقاف خواند.

به گفته وی، موقوفات باید با توجه به نیاز روز و جامعه کاربردی شده و در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

آیت الله ناصری همچنین خاطرنشان کرد: نیت واقف نباید پایمال شود و باید به گونه ای برنامه ریزی و فعالیت کرد که نیت و رضایت صاحب وقف را به طور کامل جلب کند.

امام جمعه یزد در پایان نیز اظهار کرد: معطل کردن و از بین رفتن موقوفات، بدترین نوع خیانت در امانت است و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که موقوفات استان در مسیر درست استفاده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار