رییس سازمان بسیج سازندگی:
رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: تاکنون ۴۲ هزار گروه جهادی از اقشار مختلف مردم در سطح استان‌ها تشکیل و سالانه در راستای تحقق اهداف بسیج فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 29 September 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد زهرایی چهارشنبه شب در نشستی با خبرنگاران یزد افزود: این گروه‌های جهادی با حضور نیروهای مردمی و داوطلب بسیجی بر حسب ضرورت برای کمک به مردم و نظام ماموریت‌های جهادی و انقلابی خود را در کنار دولت انجام می‌دهند.

وی یکی از برنامه‌های مهم بسیج سازندگی را کمک به تشکیل و تقویت صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی در کشور ذکر کرد که تاکنون ۲۸ هزار مورد آن فعال شده و امسال ۱۰ هزار مورد جدید راه‌اندازی می‌شود.

به گفته این مسئول، صندوق‌های قرض‌الحسنه به صورت مردمی و طبق یک برنامه مدون در سطح کشور وظایف خود را در کمک به اقشار مختلف انجام می‌دهند و هم‌اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو آن هستند.

زهرایی بیان کرد: کمک به امنیت غذایی مردم با همراهی دولت از دیگر برنامه‌های مهمی است که توسط بسیج سازندگی پیگیری و تاکنون در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال با قوت ادامه دارد.

وی گفت: احیای صنایع خرد به خصوص مواردی که به علت‌های مختلف در کشور راکد است جزو برنامه‌های محوری بسیج سازندگی است و برای حل مشکل حدود ۳۰ هزار مورد آن با کمک دولت اقدام می‌شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: برای احیای این صنایع کوچک و خانگی که نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد حدود یک هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط دولت پرداخت می‌شود.

زهرایی افزود: اجرای برخی طرح‌های محله محور به خصوص در حاشیه شهرها در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی که جزو برنامه دولت است با همکاری بسیج سازندگی امسال برای ۶۰ محله اقدام صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: کمک بسیج سازندگی به دولت و بخش کشاورزی با همکاری خود جامعه هدف در بحث اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخونداری تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و در قالب طرح سه ساله در سطح ۱۹ میلیون هکتار پیگیری صورت می‌گیرد.

این مسئول به اهمیت ساخت منزل مسکونی افراد نیازمند در کشور اشاره کرد و گفت: در این خصوص با همکاری دولت و اقدام بسیج سازندگی تاکنون ۱۰ هزار واحد آماده شده و برای مددجویان کمیته امداد حدود ۴۰ هزار مسکن پیگیری می‌شود.

زهرایی بیان کرد: تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای روستاها که جزو برنامه مهم دولت است با همکاری بسیج سازندگی برای هشت هزار و ۱۳۷ روستا قرار داد منعقد شده و به مدت ۳۰ ماه پیگیری و اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ماندگاری مردم در سطح مناطق روستایی هرچند تاکنون توسط نظام اسلامی در ۴۳ سال گذشته اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته ولی باید برای تولید و اشتغال بیشتر فعالیت شود.

این مسئول به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان چشم دیدن نظام اسلامی و انقلابی ایران را با آن همه عزت، عظمت و موفقیت در ابعاد مختلف ندارند بنابراین به دنبال تضعیف آن هستند.

زهرایی افزود: جنگ ترکیبی و شناختی جزو برنامه‌های مهم دشمن است و باید مردم و جوانان بیش از گذشته مقابل اهداف آنها دارای بصیرت باشند و با هوشیاری اهداف نظام و انقلاب اسلامی را پیگیری کنند.

در پایان این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در همه شهرستان‌ها دارای بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی است و حدود ۳۲۰ هزار بسیجی فعال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار