دبستان خیری پسرانه ۱۲ کلاسه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ 29 September 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، این آموزشگاه که جزو طرح‌های «هر کارخانه، یک مدرسه» در میبد به شمار می‌آید، در زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و به صورت کاملا خیری افتتاح شد.افتتاح آموزشگاه خیری ۱۲ کلاسه در میبد


استاندار یزد در این مراسم با اشاره به جایگاه بالای استان در حوزه آموزش گفت: توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش از نیاز‌های استان بوده که خوشبختانه خیران پای کار آمده و مدارس زیادی از سوی آنان ساخته شده است.


مهران فاطمی با تأکید بر اینکه دولت نیز موظف به ایفای نقش خود در این زمینه است، افزود: علاوه بر منابع داخلی اداره کل نوسازی مدارس، در سفر رئیس جمهور به استان هم ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که این اعتبار را مرحله به مرحله برای تکمیل، به طرح‌های خیرین تزریق خواهیم کرد.


وی تخصیص اعتبار در این زمینه را در دستور کار سفر دوم رئیس جمهور عنوان کرد و اظهار داشت: اداره کل نوسازی مدارس در سال گذشته مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان را از منابع داخلی خود برای تکمیل و تجهیز مدارس اختصاص داد که امسال نیز به صورت جدی این مساله را دنبال می‌کنیم.


استاندار یزد احداث مدارس جدید در پی افزایش جمعیت و فرسوده شدن برخی مدارس را ضروری خواند و تصریح کرد: از خیران انتظار داریم در این زمینه همانند گذشته حضور جدی داشته باشند، چرا که در حوزه خیری هیچ کاری به اندازه مدرسه سازی مفید و خیراندیشانه نخواهد بود.


نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه ساخت ۶۰ مدرسه طی چند سال گذشته در میبد آغاز شده است، گفت: از این تعداد، ۲۲ مدرسه به صورت کاملا خیری تکمیل شده و ۴۰ مدرسه دیگر نیز در انتظار انجام تعهد خیران است.


میرمحمدی با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل این مدارس تا پایان سال با حمایت استاندار و تامین اعتبار ادامه داد: ۱۴ طرح را در شهرستان تفت در دستور کار قرار داریم که بخش قابل توجهی از آن‌ها با اعتبار دولتی در حال انجام است و طی یک سال و نیم آینده به بهره برداری می‌رسند.


همچنین در این مراسم از خیرین و دست اندرکاران احداث این آموزشگاه تقدیر شد.

برچسب ها: افتتاح ، استاندار ، میبد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار